مشهد؛

پرداخت ۲۰۰ میلیون‌ریال به کتابخانه‌های عمومی گناباد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناباد گفت: شهرداری‌گناباد ۲۰۰ میلیون‌ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت‌کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد مظلوم افزود: شهرداری ها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند که در این خصوص شهرداری گناباد برای سال ۱۳۹۵ به صورت علی الحساب مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد از کتابخانه های پربازدید و قدیمی شهر گناباد می باشد مبلغ اعطا شده از سوی شهرداری برای تجهیز و بهسازی این کتابخانه هزینه شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی گنابادبا اشاره به افزایش پرداخت شهرداری گناباد به نسبت سال گذشته افزود: با توجه به اینکه پرداخت نیم درصدی از درآمد شهرداری ها به انجمن کتابخانه ها به صورت قانون درآمده است درصورت عدم پرداخت از سوی شهرداری ها این مبلغ توسط نهادکتابخانه های عمومی کشور از حساب شهرداری ها برداشته می شود که در این راستا شاهد افزایش پرداخت این مبلغ توسط شهرداری گناباد بودیم.

مظلوم گفت: درهمین راستا مهندس تقوی شهردار گناباد به خاطر افزایش پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری به اداره کتابخانه های عمومی گناباد مورد تقدیر مسئولان استانی قرار گرفت.

وی با اشاره به کمک ۵۰۰ میلیون ریالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به گناباد افزود:این مبلغ برای تجهیز ۴ کتابخانه شهرستان به سیستم گرمایشی در حال هزینه کردن می باشد.

گفتنی است براساس ماده ۶ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی، شهرداری ها مکلف شده اند همه ساله نیم درصد از درآمد خود را جهت ادارهٔ کتابخانه های عمومی به انجمن های کتابخانه های عمومی شهرها بپردازند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.