مشهد؛

مشکلی در داروی پنی سیلین نیست

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از نبودن مشکل داروی پنی سیلین شرکت مربوطه خبر داد.

مشکلی در داروی پنی سیلین شرکت جابربن حیان نیست به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید شادکام افزود: خوشبختانه با پیگیری های این معاونت وهمکاری و مساعدت سازمان غذا ودارو و شرکت داروسازی و براساس بررسی های بعمل آمده مشخص گردید فوت بیمار در تاریخ 9/9/95 پس از تزریق پنی سیلین اتفاق افتاده بود.

وی با بیان اینکه مرگ این بانو ناشی از اشکال در دارو نبوده و نامه شماره 139564/665 سازمان غذا ودارو مبنی بر سالم بودن سری ساخت ذکر شده است گفت: به هموطنان و نیشابور های عزیز اطمینان خاطر می دهد که تجویز و تزریق پنی سیلین 6.3.3 باسری ساخت5G1601 تاریخ انقضاء 10/2019 بلامانع است .

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: معاون غذا و دارو تاکید دارد اگرچه یکی از عوارض تزریق پنی سیلین ها شوک آنافیلاکسی می باشد لکن عوامل متعدد دیگری نیز ممکن است در حین تزریق ایجاد مخاطره نمایند .

دکتر شادکام تاکید کرد: به هر حال ساختار نظام تولید داروی کشور به گونه ایست که کلیه مواد اولیه دارویی وارداتی و تولید داخل در مراحل متعدد نظارت کیفی لازم را پشت سر می گذراند تا بیماران عزیز با اطمینان صددرصدی و هرگونه نگرانی دارو خود را مصرف نمایند.


                   مرگ بانوی نیشابوری بر اثر تزریق پنی سیلین

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار