سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام عنوان شد؛

حضور ۶۸ دانش آموز از سراسر دنیا در مسابقات بین المللی قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با دعوت ایران ۶۸ دانش آموز از ۳۱ کشور دنیا در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمدی رییس سازمان اوقاف، حشمتی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه در مصلی تهران از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم فیض با اشاره به اینکه از ۳۰ کشور جهان دختران و پسران دانش آموزان در این مسابقات و محورهایی حفظ و قرائت شرکت کردند، گفت: فعالیت هایی که در حوزه قرآنی در نظر گرفته شده از سطح مدرسه آغاز برگزیدگان سال ۹۵ در این دوره مسابقات شرکت داشتند و شامل ۲ دختر و ۲ پسر هستند که در حوزه حفظ و قرائت شرکت کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ دارالقرآن در سطح کشور داریم که محور فعالیت‌های قرآنی خارج از مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه قرآن برای کشور و آموزش و پرورش نقش محوری دارد، تصریح کرد: برای دوره پنجم مسابقات از ۵۰ کشور دعوت کردیم که ۳۱ کشور دعوت ما را پذیرفتند و ۶۸ دانش آموز در این دوره حضور دارند که در طول پنج روز به رقابت پرداخته و روز چهارشنبه ششم اردیبهشت مراسم اختتامیه انجام می‌شود.

فیض با تشکر از عوامل برگزاری مسابقات بیان کرد: امیدواریم توفیق بیشتر در حوزه قرآنی را داشته باشیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.