سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی؛

راه آهن اردبیل ـ میانه به شبکه ریلی کشور متصل می شود

وزیر راه وشهر سازی گفت:تکمیل راه آهن اردبیل - میانه در اولویت دولت دوازدهم است که در صورت اتمام به شبکه ریلی کشور وصل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح راه آهن اردبیل – میانه افزود: این طرح یکی از سخت ترین و بزرگترین طرح های ریلی کشور به لحاظ شرایط توپو گرافی و کوهستانی منطقه به شمار می آید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی 62 تونل،عملیات گالری بطول چهار کیلومتر و خاکبردرای ببش از یکصد میلیون متر مکعب انجام شده است .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح 46 درصد است افزود: پیشرفت فیزیکی زیر سازی طرح راه آهن 70درصد است که پیش بینی شده تا سه سال آینده در صورت تامین اعتبار به بهر برداری برسد .

آخوندی افزود: بدلیل محدودیت های اعتباری برای تکمیل این طرح به شرکت های فعال در این طرح توصیه می شود با تشکیل کنسرسیوم از طریق فاینانس داخلی و خارجی و بانک های خصوصی و صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین شود.

وی میزان اعتبارات مورد نیاز این طرح را 11هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امسال 910 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته و تلاش می شود به همین میزان هم در سال آینده اختصاص داه شود.

آخوندی بیان کرد: این طرح بصورت یک طرح زنده بوده و تمام کارگاه ها و قطعات آن هم فعال است و تلاش می شود در دولت دوازدهم با تکمیل آن آرزوی دیرینه مردم منطقه برآورده شود.

وی به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت طرح های راه و مسکن روز گذشته به استان اردبیل سفر کرده است.

 

انتهای پیام/ح

پیشرفت فیزیکی زیر سازی طرح راه آهن اردبیل 70 درصد است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.