سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه کربلا:

پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به شهرداری اهواز واگذار شود

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: از استاندار خوزستان درخواست داریم که اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به شهرداری اهواز واگذار کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمد علیپور امروز در نخستین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی ( باغ موزه دفاع مقدس خوزستان) اظهار داشت: نقش، فرهنگ و ثمرات دفاع مقدس در کشور شور ایجاد کرده و بی‌بدیل است و تمامی استان‌ها به شکلی با این موضوع در حال بهره‌برداری هستند.

وی گفت: در استان‌ها فضا‌های تعریف شده که مردم استان‌ها بتوانند با ایثارگری، شجاعت، دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌ها آشنا و پیروزی در برابر قدرت جهانی را برای تمام مردم به ودیعه بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به این‌که استان مدعی پایتخت هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: خوزستان بیشترین نقش و ارتباط با دفاع مقدس را داشته است.

علیپور با بیان این‌که طی ۳ سال گذشته تلاش شد تا نقش بی‌بدیل خوزستان در محیطی همانند باغ موزه دفاع مقدس جمع‌آوری شود، عنوان کرد: کل استان خوزستان می‌تواند موزه جنگ تحمیلی قرار گیرد.

وی ادامه داد: لازم است اکثر اقدامات شهر‌های اشغال شده در یک محل متمرکز شود که می‌بایست تمامی مسئولان استان خوزستان همراهی و تلاش مضاعف در این زمینه داشته باشند؛ زمین و مشاور انتخاب و طراح و معمار این پروژه در حال اتمام است.

اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس به شهرداری واگذار شود

همچنین سردار احمد خادم سیدالشهدا اظهار داشت: نزدیک به ده سال پس از برگزاری کنگره شهدای استان خوزستان که در سطح کشور بی‌نظیر بود گذشت، ولی تا کنون نتوانسته‌ایم باغ موزه دفاع مقدس را احداث و بهره‌برداری برسانیم.

وی عنوان کرد: از استاندار خوزستان درخواست داریم که اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان را به شهرداری اهواز واگذار کند.

فرمانده قراراگاه کربلا گفت: از شورای شهر اهواز برای مجوز درخواست داده شود و ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز برای آغاز باغ موزه همکاری و کمک داشته باشند تا پروژه تکمیل شود.

 باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار از اراضی پارک شهروند تعیین شده که در آن هشت عنصر مهم و حیاتی وجود دارد.

این عناصر شمال برج مینو با رویکرد شبیه‌سازی از دکل‌های دیده‌بانی، محل مراسمات، ساختمان اصلی موزه به شکل هندسه‌وار، ساختمان خدمات و شبیه‌سازی از هور، میدان مشق، ساختمان جانبی و نمازخانه است.

انتهای پیام/ف

واگذاری پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به شهرداری اهواز 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.