اهواز؛

پایان طراحی باغ موزه خوزستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از اتمام طراحی باغ موزه استان خبر داد.

پایان طراحی باغ موزه خوزستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ دو حرکت بزرگ شامل باغ موزه در خوزستان و تدوین دانشنامه دفاع مقدس انجام شد.

وی به رحلت امام خمینی(ره) و 15 خردادماه اشاره و بیان کرد: امام راحل با قیام خود یک حرکت نو و نگاه دیگری را به نوع حکومت‌ها بخشیدند و خودباوری و دیگرباوری در دنیا ارائه نمود.

علی‌پور با اشاره به ای‌که کسی باور نمی‌کرد یک عالم روحانی با دست خالی بتواند در برابر قدرت منطقه‌ای خود پیروز شود، خاطرنشان کرد: این انقلاب پس از 40 سال پرشور، پرتوان، با اراده و مصمم در سطح دنیا خودنمایی می‌کند و هیچ مانعی برای مقابله با آن وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به خودنمایی هرچه بیش تر قیام امام خمینی(ره) در ملت‌های منطقه و دنیا به ویژه مستضعفان اشاره کرد و اذعان داشت: برای مقابله و از بین‌بردن این قیام توطئه‌های مختلفی ایجاد و ملت ایران را با مشکلات متعددی مواجه کردند اما این توطئه‌ها یکی پس از دیگری از بین رفتند.

وی خاطرنشان کرد: ابر قدرتی به اسم آمریکا که روزی با کوچک‌ترین قدرت سبب تغییرات وسیع در سطح‌ حرکت‌ها می‌شد امروز با وجود ابر قدرتی خود به‌طور مستقیم با ایران حاضر نمی‌شود؛ عزت امروزی ایران، اثرگذاری در موضوعات مختلف و حرف برای گفتن آن به برکت امام، پشتیبانی ملت و ایثارگری‌های آنان است.

سردار علی‌پور با بیان این‌که نشست شورای هماهنگی امروز نخستین جلسه در سال جاری است و هر 2 ماه یک‌بار باید جلسه تشکیل شود، یادآور شد: شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از 7 کمیته برخوردار و رئیس این شورا نیز استاندار هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان این‌که کمیته‌های این شورا شامل فرهنگی، نیروهای مسلح، راهیان نور، دانشگاه است که به ترتیب ریاست 3 و 2 کمیته برعهده فرماندهان نظامی و معاونان استاندار خوزستان است، ادماه داد: با هم‌افزایی باید انتظاراتی که مردم خوزستان در ارتباط با دفاع مقدس دارند را بتوانیم به مردم استان بلکه ملت ایران ارائه کنیم.

وی با بیان این‌که رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز طلایه‌دار حرکت‌های نظامی در سطح دنیا هستند، گفت: در دو سال اخیر 2 حرکت بزرگ در زمینه دفاع مقدس خوزستان انجام شد که نخست باغ موزه در خوزستان است که با واگذاری زمینی توسط شهرداری و انتخاب مشاور و طراح ملی بتوانیم موضوعات دفاع مقدس را در این محل ایجاد کنیم؛ طراحی این باغ موزه امسال به اتمام رسیده است.

سردار علی‌پور تدوین دانشنامه دفاع مقدس را دومین حرکت بزرگ در دو سال اخیر عنوان کرد و یادآور شد: پس از گذشت بیش از 30 سال از دفاع مقدس اما نتوانسته‌ایم موضوعات جنگ را در استان خوزستان جمع‌آوری و نگه‌داری کنیم؛ امروز بالاتر از 2500 مدخل در ارتباط با دفاع مقدس در خوزستان احصاء شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: مصاحبه با رزمندگان یا تاریخ شفاعی جنگ تحمیلی را با مدیریت 3 شهرستان استان اعم از سوسنگرد، خرمشهر و آبادان به عنوان پایلوت آغاز کرده‌ایم؛ سراسر خوزستان درگیر جنگ بوده و نیاز است که فضای را با عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس فراهم شد که در این ارتباط با فرمانداران تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های 94 و 95 مرکز فرهنگی سوسنگرد را فعال کردیم و مراکز آبادان و اهواز را فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر به‌عنوان ثقل دفاع مقدس فعال است و به دنبال یک ساختمان مناسب برای آن هستیم؛ نزدیک به 160 آثار جهاد کشاورزی مجلد شده و آماده است که برای هفته دولت معرفی کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.