سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر ذبح بیش از 31 هزار رأس دام در خراسان جنوبی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح بیش از 31 هزار راس دام در خراسان جنوبی انجام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ملکی،رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال تا کنون بیش از 31 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های خراسان جنوبی ذبح شده است.

وی افزود : طی مدت زمان یادشده 28 هزار و 600 رأس گوسفند و بز، تعداد 2 هزار و 600 رأس گاو، گوساله،شتر و تعداد 145 قطعه شترمرغ در کشتارگاه های دام استان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح و وارد بازار مصرف شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی را 10 واحد اعلام کرد و گفت: با اطلاع رسانی های انجام شده، حمایت دستگاه قضائی، همراهی نیروی انتظامی و فرهنگ سازی انجام شده با همکاری اصحاب رسانه، ذبح دام نسبت به سال های گذشته در منازل کاهش و حجم ذبح دام ها در کشتارگاه ها افزایش داشته است.

ملکی با اشاره به مخاطرات بهداشتی خرید گوشت قرمز از قصاب های خانگی افزود: هم استانی ها می توانند گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت های دامپزشکی تامین کنند که این همراهی شهروندان و عدم استقبال از ذبح دام در منازل کمک زیادی به ارتقای بهداشت عمومی می کند.
انتهای پیام/ب


فعالیت 10 واحد کشتارگاه در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.