سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری در صحن علنی شورای شهر تهران:

700 مدرسه در تهران در بافت فرسوده قرار دارند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: در حال حاضر 700 مدرسه در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارند و با کمترین طوفانی امکان فرو ریختن آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در ابتدای شانزدهمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، به ارائه گزارش روند فعالیت‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و نیروی انسانی آموزش و پرورش پرداخت.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر 700 مدرسه در شهر تهران در بافت فرسوده واقع شده‌ است، اظهار کرد: با کمترین طوفانی احتمال فرو ریختن این مدارس وجود دارد، همچنین یک هزار مدرسه نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.

 وی تصریح کرد: سرویس مدرسه ویژه مدارس استثنایی که شهرداری تهران تامین آن را متقبل شده است، عامل ایجاد ترافیک در برخی از ساعات در پایتخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران خاطر نشان کرد: برخی از مدارس شهر تهران در معابری از جمله در کنار اتوبان‌ها و یا در کوچه‌های باریک دومتری واقع شده‌اند که این موضوع به لحاظ استاندارد صحیح نیست.

باقری با اشاره به نقش خانواده در تربیت دانش آموزان تصریح کرد: از عوامل اصلی تربیت کانون خانواده است و اگر تربیت به صورت صحیح صورت بگیرد، بسیاری از معضلات رفتاری دانش آموزان مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در عدم صحیح تربیت دانش آموزان ناهماهنگی آموزش و پرورش، رسانه‌ها، خانواده و سایر نهادهای موثر با یکدیگر است و مجموعه‌های یاد شده  هر کدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، به همین دلیل تربیت صحیحی در قبال فرزندان و به ویژه دانش آموزان وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: در حال حاضر در دولت، مجلس، ستاد اقتصاد مقاومتی و سایر نهادهای دارای مسئولیت در خصوص معلولان کار می‌کنیم و این نتیجه ناهماهنگی‌های فوق است که افزایش معلولان آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

باقری اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در مساله مدیریت شهری جا برای ایفای نقش داشته باشد و نگرش فعلی باید تغییر کند، چراکه با مدیریت فعلی مدارس بسته و حالت جمود داریم و کسی را برای دخالت در مساله تربیت دانش آموزان راه نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس یک تحقیق در شهر تهران 19.7 درصد پسران در دوره متوسطه دارای رفتار پر خطر جنسی هستند و همچنین 19.6 درصد دختران دارای خشم بالا هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، ادامه داد: 72 درصد مدارس شهر تهران به صورت دولتی، 18 درصد مدارس به شکل غیر دولتی و درصد باقی مانده به صورت مدارس خاص هستند که سایه نامناسب آن‌ها روی مدارس دولتی است.

باقری گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش 60 هزار نفر پرسنل دارد که اغلب آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی طی چند سال اخیر به مقاطع تحصیلی، افزود: اضافه شدن این مقطع تحصیلی باعث شد تا برای تامین معلم این پایه به 5 هزار نیرو نیاز داشته باشیم و در آن شرایط تنها توانستیم نیروهای بی کیفیت را برای تدریس پایه ششم اضافه کنیم تا کلاس مقطع ششم ابتدایی تعطیل نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در بحث توزیع دوره ها، ۵۴ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی، ۲۵ درصد در دوره متوسطه اول و ۱۶ درصد دانش آموزان نیز در دوره نظری مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۵ درصد دانش آموزان تهرانی در دو رشته فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

باقری ادامه داد: تهران جزء فقیرترین شهرهای کشور به لحاظ فضای آموزشی و توزیع کلاس درسی است.

وی با اشاره به پر شدن کلاس های درس با تعداد بیشتر از ظرفیت استاندارد آن ها گفت: بیشترین دانش آموزان تهرانی در کلاس های ۳۴ تا ۳۵ نفره درس می خوانند.

مدیر کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ باب مدرسه در تهران، یا متعلق به غیر بوده و یا اوقافی هستند و در مورد تامین فضای آموزشی در تهران با مشکلات بسیاری روبرو هستیم که شهرداری می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

باقری تاکید کرد: ۶۶ درصد دانش آموزان ارتباط عاطفی مناسبی با خانواده خود ندارند و همسالان خود را حامی خویش می دانند و این مسأله به مفهوم جایگاه ضعیف خانواده در جامعه امروز است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.