سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر ضرورت توجه به منافع ملی و گروهی

صادقی گفت:بایددراتفاقات اخیرکشور تمام مسئولان بین مسئله مهم ومهم‌تر تمییزقائل شده وبا پایبندی به این اصل مهم مانع ازضررو خسارت به اعتبارملی ومنافع گروهی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید مهدی صادقی،استاندارقم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از گزینش گران استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: امانت‌داری و تعهد به عهد دو معیار مهمی بوده که اگر در فردی وجود داشته باشد می‌توان در سپردن هر پست و جایگاهی به او تردیدی به خود راه نداد.

وی افزود: مسئله گزینش مبحث دشوار و سختی بوده که به انتخاب یا عدم انتخاب افراد در گرفتن جایگاه‌ها گره‌خورده که امری بسیار سخت و حساس است چرا که خروجی آن در زندگی شخصی مردم در جامعه خود را نشان می‌دهد.

استاندار قم تصریح کرد: خروجی هسته گزینش در فرآیند کار اداری کشور مشخص می‌شود که باید در خدمت جامعه باشند که در این زمینه نیز داشتن اهلیت و شایستگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صادقی با انتقاد از عدم خروجی مناسبی ادارات دولتی در استان قم تأکید کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد افراد گزینش‌شده توسط هسته گزینش دستگاه‌های دولتی تا امروز خروجی خوبی نداشته و کارکنان بسیاری از ادارات دولتی عملکرد و نتایج خوبی نداشته و نتوانسته طبق اهداف تعیین‌شده حرکت کنند.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز در ادارات دولتی وجود دارد آن چیزی نیست که هسته گزینش و مسئولان انتظار آن را داشتند، ارتقای سطح فکری و اعتقادی که از کارمندان اداری و مردم انتظار می‌رفت برآورده نشده که باید از امکانات و منابع محدودی که در این زمینه وجود دارد برای بهبود شرایط کار استفاده کرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت دقت نظر در امر گزینش عنوان کرد: هوشمندی و عمق بینی ازجمله مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های هسته‌های گزینش در استان است که نتیجه آن می‌تواند در سطح جامعه مشخص شود،گزینش با حیثیت، آبرو و آینده افراد سروکار داشته و از این منظر نیز کاری بسیار سخت و حساس است، وضعیت امروز جامعه وضعیت مناسبی نیست.

صادقی خاطرنشان کرد: در مسئله هویت شاهد نوعی بی‌ریشگی در بین نسل جوان هستیم که جهت‌های فکری و فرهنگی مشخصی در بین آن‌ها مشخص نیست و از این‌رو نوعی تشتت و پراکندگی‌های فکری و فرهنگی در سطح جامعه اتفاق افتاده است.

وی حوادث اخیر استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در حرکت‌های اخیر کشور و استان مشخص شد که نسل جوان جامعه ازنظر فرهنگی و عمق سیاسی در وضعیت نامناسبی قرار دارد، باید ریشه تمامی پدیده‌های موجود در جامعه را بدون تعصب و نگاه‌های فکری و جناحی تبیین و تحلیل کرد.

استاندار قم ادامه داد: باید مرز بین منافع و مصالح عمومی و ملی را با منافع گروهی و شخصی را جدا کرد متأسفانه این مرزبندی مدت‌هاست که در کشور برهم‌ خورده است، خودخواهی، نفس‌پرستی و جناح‌بندی و غیره سبب عدم پذیرش حق و ترجیح منافع گروهی و حزبی بر منافع ملی و گروهی می‌شود.

صادقی با تأکید بر ضرورت توجه به منافع ملی و گروهی تصریح کرد: باید در اتفاقات اخیر کشور تمام مسئولان بین مسئله مهم و مهم‌تر تمییز قائل شده و با پایبندی به این اصل مهم مانع از ضرر و خسارت به اعتبار ملی و منافع گروهی شد.

وی افزود: در مسئله اقتصاد مقاومتی دولت تنها نهاد مورد خطاب نبوده بلکه تمام دستگاه‌های کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه مسئولیت دارند، توسعه متوازن در کشور زمانی اتفاق می‌افتاد که تمام دستگاه‌ها به‌صورت همگام و همدل با یکدیگر حرکت کند.

استاندار قم با بیان مزایای جذب سرمایه‌های داخلی در توسعه و پیشرفت استان گفت: استان قم در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده درحالی‌که رسیدن به تحول اقتصادی در استان مستلزم پا نهادن در این مسیر و قطع امید از اعتبارات دولتی است.

انتهای پیام/ح

هسته‌های گزینش استان قم خروجی مناسبی نداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.