سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی مطرح کرد؛

اجرای طرح تیم مدیریت بحران پرستاری در ۱۰ منطقه آمایشی کشور/ فعالیت ۱۹۴۰ پرستار در هیئت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: 1940 پرستار به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول فعالیت‌های علمی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در سالن همایش‌های بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: پرستاران یکی از قشرهای زحمتکش جامعه و نظام سلامت محسوب می‌شوند که از منظر دین این اقدامشان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 هزار پرستار در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا حضور دارند که خوشبختانه هزار و 940 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور از استادان پرستاری و یا به عنوان دانشیار در هیئت‌های علمی مشغول به فعالیت‌های علمی و تربیت نیرو هستند.

حضرتی با اشاره به سخن علامه طباطبایی در خصوص مقدس بودن حرفه‌ پرستاری عنوان کرد: علامه طباطبایی در صحبتی آورده است که من حاضرم 70 سال عبادت خود را با یک سال فعالیت پرستاری عوض کنم که این مسئله نشان از اهمیت بالای کار پرستاران دارد.

معاونت پرستاری با اشاره به اینکه شاخص h_index (شاخصی عددی که بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش می دهد) پرستاران 19 و در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: در پشت همین تریبون باید بگویم اضافه‌کاری اجباری پرستاران به دلیل کمبود نیرو باعث بروز مشکلاتی شده است و من امیدوارم این مسئله هرچه سریع‌تر برطرف شود تا پرستاران مجبور نباشند به دو شیفت فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: اجرای طرح تیم مدیریت بحران پرستاری در 10 نقطه آمایشی از بهمن ماه آغاز شده است و این کار در راستای بهتر شدن وضعیت پرستاران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تحصیل بیش از 10 هزار پرستار در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.