سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خطبه های نماز جمعه شیراز؛

مشکل بافت فرسوده با دادن وام برطرف نمی‌شود

امام جمعه موقت شیراز گفت: مشکل بافت فرسوده با دادن وام برطرف نمی‌شود و فقط با طرح جامع امکان‌پذیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه ترافیک و بافت فرسوده از مشکلات این شهر است، گفت: محلات قدیمی شیراز وضع خطرناکی دارند و برای حل آن‌ها باید طرح جامع داشت وگرنه با دادن وام بانکی مشکل آن حل نمی‌شود.

وی افزود: اینکه بگوئید به مردم وام می‌دهیم تا خودشان درست کنند، راه چاره نیست باید شهرداری و شورای شهر با حفظ خانه‌های تاریخی چند خیابان وسیع در بافت بزند، این شدنی است و بودجه زیادی هم نمی‌خواهد.

حجت الاسلام اردکانی ادامه داد: وظیفه شهرداری است که فکری اساسی برای خیابان‌های تنگ شیراز بکند و گره ترافیک حل‌شدنی است و تنها تدبیر مسوؤلان را می‌طلبد.

امام جمعه موقت شیراز با تقدیر از مواضع محکم رئیس جمهور در مقابل ادعا‌های آمریکا تصریح کرد: این موضع‌گیری برای ملت ایران عزت و عظمت به همراه دارد و دولت باید در کنار همه این‌ها رفع بیکاری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی بیان کرد: قوه قضائیه هم باید در برخورد با مفسدین جدی‌تر عمل کند و مواردی که بررسی شده را شفاف و علنی برای مردم بیان کنند.

رضوی اردکانی با دعوت مردم به حضور گسترده در ۲۲ بهمن ماه افزود: تاکنون مردم با حضور پرشور خود عزت و عظمت این روز را حفظ کردند و امسال نیز حفظ می‌کنند چراکه با وجود همه مشکلات و کمبود‌ها اصل نظام اسلامی است که مردم همیشه ثابت کردند بر سر آرمان‌های آن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به شعار‌های مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: براساس نظرات جامعه‌شناسان تجلی خواسته‌های مردم در هر انقلابی در شعارهایشان پیداست و شعار مردم در آن زمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که محقق شده است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: امروز استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی در کشور وجود دارد و درباره آزادی هم اصل رعایت عفت در جامعه و صیانت از خانواده است، اگر سختی‌گیری‌های می‌شود برای همین منظور است نه سلب آزادی.

رضوی اردکانی با بیان اینکه امروز هجمه زیادی به فرهنگ می‌شود، بیان کرد: باید زمینه اصلاح جوانان را فراهم کرد چراکه دشمن با تبلیغات مسموم و استفاده از فضای مجازی به دنبال تخریب فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به آنچه تحت عنوان اعتراض به حجاب اجباری مطرح می‌شود، گفت: خانمی که به دستور منافقین روسری خود را بر چوب می‌کند به همه زنان محجبه توهین می‌کند، این آزادی نیست بلکه اسارت است.
انتهای پیام/ر

صحبت های امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.