سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج بیش از ۶۰ هکتار زمین‌های ملی از چنگال زمین خواران

۶۶ هکتار زمین‌های ملی از چنگال زمین خواران خارج شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین و نیز همکاری نزدیک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، ۶۶ هکتار از زمین های ملی تصرفی در شهرستان قیرو کارزین از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به زمین‌های ملی برگردانده شد.

وی افزود: در پی اعلام گزارشات مردمی در این منطقه مبنی بر تصرف بخشی از زمین‌های ارزشمند ملی، موضوع در دستور کار مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم و بازدید از منطقه مشخص شد اراضی ملی مربوط به پلاک ۸۶۲۹ موسوم به روستای مُدخون در محدوده اراضی بالادست سد سلمان فارسی از توابع شهرستان قیروکارزین توسط سودجویان تخریب، تصرف و به باغ مرکبات تبدیل شده است.

بوستانی تصریح کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیز تلاش‌های شبانه روزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین با حضور دادستان شهرستان و عوامل انتظامی شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه زمین‌های تصرف شده توسط ۴ دستگاه لودر رفع تصرف و درختانی که به صورت غیر قانونی در زمین‌های ملی کاشته شده بود قلع و قمع شد.

وی ارزش ریالی زمین‌های ملی آزاد شده را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در این خصوص ۲ نفر از سودجویان و متصرفان این زمین‌ها دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/ن

بازپس گیری زمین های ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.