سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفند ضدحقوق‌بشری ارتش انگلیس برای جذب نوجوانان دبیرستانی

ارتش انگلیس برای جبران کمبود نیروی نظامی خود به راهکارهای عجیبی از جمله انتشار آگهی استخدام همزمان با اعلام نتایج امتحانات نهایی دبیرستان دست‌زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، ارتش انگلیس با استفاده از تبلیغات در فیسبوک به دنبال اغوای نوجوانان برای پیوستن به ارتش است.

«نتیجه امتحانات مهم نیست، با استخدام در ارتش می‌توانید پیشرفت کنید!» این یکی از آگهی‌های ارتش انگلیس برای جذب دانش‌آموزان دبیرستانی هنگام اعلام نتایج امتحانات نهایی دبیرستان است که اعتراض شدید گروه‌های حقوق بشری و نهادهای حامی کودکان را در پی داشته است.

گروه «کودک سربازان بین‌المللی» از جمله گروه‌هایی است که به نقد جدی این شیوه جذب نیرو از سوی ارتش انگلیس پرداخته و می‌گوید وزارت دفاع انگلیس با پرداخت مبالغی کلان به شرکتهای تبلیغاتی فیسبوک نوجوانان 16 ساله را هدف قرار می‌دهد؛ آن هم درست هنگامی که نوجوانان تازه نتایج امتحانات دبیرستان را دریافت کرده‌اند و تحت شدیدترین فشارهای روانی در خصوص آینده خود هستند، به آنها اطمینان می‌دهد که اگر نتیجه امتحانات خوب نشده این نوجوانان به‌راحتی می‌توانند وارد نیروهای مسلح شوند و شغل آینده خود را تضمین کنند.

راشل تیلور، مدیر برنامه‌های «کودک سربازان بین‌المللی» می‌گوید: وزارت دفاع همچنان به شکار نوجوانان ادامه می‌دهد تا کمبود نیروی خود را جبران کند، و این رویکرد نمونه دیگری از راهبرد آنها برای استخدام نواجوان در پایین‌ترین سن در نیروهای مسلح  است. این اقدام درست هنگام اعلام نتایج امتحانات، رویکردی استثمارگرانه برای شکار کسانی است که احتمالا بر اثر نتایج امتحانات ناامید شده و در شرایط روحی مناسبی به سر نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: کمبود نیروی ماهر در ارتش انگلیس

وی تأکید می‌کند: در چنین شرایطی نباید از ناامیدی بیشتر نوجوانان آسیب‌پذیر سوء‌استفاده کرد. پاسخ به چنین مسائلی استخدام آنها در نیروهای مسلح در سنین نوجوانی نیست، بلکه دولت باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در زمینه ایجاد فرصتهای آموزشی و مهارتی برای همه انجام دهد. بالا بردن سن استخدام ارتش تا 18 سال موجب نمی‌شود که افراد به نیروهای مسلح نپیوندند؛ همچنانکه کمترین سن برای استخدام در نیروهای پلیس و یا آتش‌نشانی و دیگر مشاغل نیز 18 سال یا بالاتر است.

به نوشته ایندیپندنت، انگلیس یکی از 46 کشور جهان و تنها کشوری در اروپاست که افراد اجازه دارند در سن 16 سالگی نیز وارد نیروهای مسلح شوند.

به گفته گروه‌های دفاع از حقوق کودکان، سربازان 16 و 17 ساله در مقایسه با سربازان با سنین بالاتر به مراتب با مشکلات روحی  و روانی بیشتری مواجه می‌شوند. ارتش انگلیس از سال 2015 تبلیغات خود در رسانه‌های اجتماعی برای جذب نوجوانان را افزایش داده است و حتی گروه «کودک سربازان بین‌المللی» سال گذشته به سندی دست یافت که نشان می‌داد نیروهای مسلح انگلیس بیشتر کودکان طبقات پایین را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی ارتش انگلیس اما در واکنش به این اعتراضها گفته است: تعجبی ندارد، سازمان استخدام ارتش مانند همه کارفرمایان بزرگ تمرکز خود را بیشتر بر کسانی قرار می‌دهد که دبیرستان، دانشگاه را رها کرده‌اند و این دوره بهترین زمان تصمیم‌گیری آنها برای شغل آینده است.

انتهای پیام/                                                    

برچسب ها: انگلیس ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.