سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشانه های زن و مرد موفق در زندگی چیست؟

مسئول دفتر امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: سفارشات دین اسلام برای یک زندگی موفق بر پایه سه شاخص بنا شده است.

حجت الاسلام  عسگری مسئول دفتر امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت:  سفارشات دین اسلام برای یک زندگی موفق بر پایه سه شاخص می باشد. 

 وی گفت: اولین شاخص آرامش است  هدف از ازدواج آرامش است یعنی اینکه شما به یک آرمشی برسید وقتی به امیرالموءمنین (ع) و خانم زهرا ( س ) نگاه می کنیم که در اوج سادگی ، در اوج بخشش ، شب عروسی حضرت زهرا (س) لباسی که برای ازدواج گرفته شب عروسیشان به فقیر بخشیدند .

 حجت الاسلام عسگری  افزود:دومین نشانه مودت و دوستی است. خداوند می فرماید همین که خطبه عقد خوانده شد بین زن و مرد باید یک مودت ، یک دوستی تا آخر عمر که یک ذره از آن کم نباشد. داشته باشند که حضرت زهرا ( س ) و حضرت علی (ع ) این شاخصه را داشتند. خداوند می فرماید در کنار آرامش ، مودت و دوستی داشته باشید.

 وی گفت:  سومین شاخصه رحمت الهی است اگر زن و شوهر در خانه آرامش داشته باشند ، همدیگر را دوست داشته باشند خداوند تبارک و تعالی یک هدیه ای بزرگ به شما می دهد و آن رحمت الهی است که به این آسانی بدست نمی آید.

 وی بیان کرد : مرد موفق  باید این صفات را در خانه داشته باشد ۱- مهربانی مرد نسبت به خانواده ۲- دلسوز باشد ، گشاده دست باشد.۳- مرد موفق نسبت به خانواده اش غیرت دینی داشته باشد.

 حجت الاسلام عسگری  به نشانه های زن موفق اشاره کرد و گفت: زن باید  اهل مهرورزی و عشق نسبت به همسرش ، اینکه اگر تمام عالم را به او دادند یک لحظه از شوهرش دست نکشد  و  مهربان و دلسوز نسبت به شوهرش ب، اهل محبت کردن به همسرش باشد ، صبور  و اهل غیرت باشد .

انتهای پیام/ز


سفارشات دین اسلام برای یک زندگی موفق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.