سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید «سرور دانش» بر گسترش روبط دانشگاهی افغانستان و چین

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مقام های دانشگاه لانژو در شمال غرب چین، بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار با مقام های دانشگاه لانژو در شمال غرب چین، بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور افغانستان در این دیدار ضمن تأکید گسترش روابط دوجانبه بین افغانستان و چین گفت: امور علمی و فرهنگی می‌تواند محور مهمی برای تقویت روابط دوستانه بین دو کشور باشد.

وی دانشگاه لانژو را یکی از معتبر ترین نهادهای اکادمیک کشور چین خوانده و از ایجاد مرکز تحقیقات افغانستان در این دانشگاه نیز قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که هم اکنون هزاران محصل افغان در دانشگاه‌های مختلف جهان تحصیل می‌کنند و از آن میان بیش از پانصد محصل افغان در دانشگاه‌های مختلف چین نیز مشغول تحصیلند.

دانش با اشاره به خواهر خواندگی ولایت بامیان و ایالت گانسوی چین افزود که روابط علمی و فرهنگی بین دانشگاه بامیان و دانشگاه شهر لانژو می‌تواند زمینه تقویت همکاری‌های متقابل را در عرصه‌های مختلف فراهم سازد.

به گفته مقامات دانشگاه لانژو، این دانشگاه یکی از مراکز اکادمیک چین است که سال ۱۹۰۹ تأسیس شده و در شمال غرب این کشور موقعیت دارد. کیفیت فارغان دانشگاه لانژو در سطح عالی قرار داشته و هم اکنون پنج محصل افغان نیز در آن تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه لانژو گفت که مرکز تحقیقات افغانستان از سال ۲۰۱۶ در این دانشگاه ایجاد شده و این مرکز با تعدادی از مراکز علمی در افغانستان و برخی از کشورهای منطقه رابطۀ علمی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.