سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با منتشرکنندگان اخبار کذب در فضای مجازی برخورد می شود

رئیس‌پلیس فتا استان بوشهر گفت:با منتشر کنندگان اخبار کذب در فضای مجازی برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قاسمی رئیس‌پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، گاهی مشاهده می‌گردد، متاسفانه کاربران اینترنتی بدون اطلاع از صحت وسقم یک خبر یا مطلبی، خصوصا در زمان بروز حوادث واتفاقات خاص در سطح جامعه، اقدام به انتشار اخباری کذب در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: کاربرانی که اخبار و مطالب برخلاف حقیقت را انتشار دهند و باعث تشویش اذهان عمومی یا حداقل خدشه دار نمودن شخصیت و آبروی خانوادگی واجتماعی فرد حقیقی یا حقوقی گردند، علاوه بر اینکه عمل آن‌ها غیراخلاقی است،

در قانون جرائم رایانه‌ای نیز برابر ماده ۱۸، دارای وصف مجرمانه بوده و برای آن افزون بر اعاده حیثیت، مجازاتی شامل حبس وجزای نقدی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در ادامه به توصیه‌های زیر در راستای پیشگیری از انتشار اخبار کذب و دروغ در فضای مجازی اشاره کرد:

۱-سایت‌ها و خبرنگاران رسانه‌های دیجیتال جهت اطلاع از اخبار دقیق و موثق در زمان بروز حوادث واتفاقات و هرگونه اطلاع رسانی موارد‌ی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و... حتما با روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگویی مرتبط با آن سازمان، اداره کل وارگان، ارتباط برقرار نمایند و به درج مطالب منتشره در فضای مجازی یا بر اساس شایعات وشنیده‌ها نپردازند.

۲- کاربران فضای مجازی جهت اطمینان از صحت و سقم اخبار ومطالب وتصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی، به سایت‌ها وخبرگزاری‌های رسمی مراجعه کنند.

۳- کاربران فضای مجازی برای نشان دادن فعال بودن خود در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی یا مطلع نشان دادن خود از همه اتفاقات، از انتشار اخبار ومطالبی که منبع آن‌ها نامعلوم می‌باشد خودداری نمایند، زیرا هم شرعا مرتکب گناه شده اند وهم برابر قانون مرتکب جرم شده اند.

۴- در بعضی از برهه‌های زمانی که برای مدتی کوتاه، تولید و توزیع یکسری کالا‌ها یا محصولات به سرعت همیشگی صورت نمی‌گیرد، اقدام به بازنشر مطالب ناموثق در این خصوص نکنند، زیرا عده‌ای افراد سودجو از همین فضا جهت رسیدن به اهدف مجرمانه خود استفاده می‌کنند. پس توصیه می‌گردد با این افراد همراهی نکنند.

انتهای پیام/م

با مجرمان برابر قانون برخورد خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.