سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری بردسکن :

پست های قرنطینه دامی شهرستان بردسکن فعال شود

سرپرست فرمانداری بردسکن بر فعال شدن پست قرنطینه دامی در منطقه درونه و بیجورد این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابراهیم قاسم پور سرپرست فرمانداری بردسکن در نشست با علیرضا قدرتی کارشناس اداره قرنطینه دامی و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بردسکن دریک مسیر شاهراه ارتباطی گفت: پست قرنطینه دامی درونه جز پست‌های مصوب دراستان است که می‌طلبد به منطور کنترل ورود و خروج دام و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از شهرستان این پست فعال وهمچنین پست قرنطینه دامی در سه راهی بیجورد در حاشیه محور ترانزیتی بردسکن به سبزوار راه اندازی شود.

سرپرست فرمانداری بردسکن با بیان اینکه در سطح شهرستان بردسکن بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده تهدید خاصی در حوزه بیماری‌های بین انسان و دام در شهرستان نداریم و در ایام دهه اول ماه محرم با کار‌های فرهنگی که با همکاری شورای هیئت های مذهبی انجام شد تمامی دام‌های قربانی نذری به صورت زنده جمع آوری و در محل کشتارگاه ذبح شد.

قرنطینه، نقش محوری در سلامت دام و انسان

دراین نشست علیرضا قدرتی کارشناس اداره قرنطینه دامی و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: قرنطینه به عنوان یکی از ارکان‌های مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن می‌باشد و نقش حساس و پر اهمیتی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

وی گفت: اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماری‌های دام و طیور مورد توجه است و در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی استان از چهار قرنطینه مرزی، سه قرنطینه بین استانی و چهار قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

قدرتی با بیان اینکه پست قرنطینه دامی درونه جز پست‌های مصوب در استان می‌باشد گفت: درحال حاضر به صورت گشت مشترک پست قرنطینه دامی درونه فعال و پیگیر هستیم با ایجاد یک کانکس در محل ایست و بازرسی درونه تاپایان امسال این پست را فعال کنیم.

وی با توجه به درخواست فرماندار بردسکن مبنی بر راه اندازی و فعال شدن پست قرنطینه دامی در سه راهی بیجورد گفت: باید این درخواست در کمیته فنی اداره کل مطرح و پس از تایید نسبت به راه اندازی آن اقدام می‌شود.

کارشناس اداره قرنطینه دامی و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی وضعیت شهرستان بردسکن در حوزه دامپزشکی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه مورد خاصی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهرستان بردسکن گزارش داده نشده است و از یک وضعیت امنی برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام//آ. ف

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.