معاون استاندار خراسان رضوی:

تأکید بر پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا در طیور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر لزوم اتخاذ مواضع پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا در بین طیور استان تأکید کرد.

تأکید بر پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا در طیوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ستاد مقابله و پیشگیری از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان خراسان رضوی گفت: تشکیل ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان برای تدوین برنامه‌های پیشگیرانه است تا متولیان و مرغداران از شیوع یک باره این بیماری غافلگیر نشوند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری طیور بسیار مهم می‌باشد، افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی، توجه مرغداران به مسائل بهداشتی، جلوگیری از جابجایی هرگونه طیور، نهاده مرتبط و تخم مرغ بدون مجوز دامپزشکی می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

معاون استانداری خراسان رضوی خواستار همکاری جهاد کشاورزی با دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در بین طیور شد و ادامه داد: شناسایی و پلمپ تمامی مزارع پرورشی غیرمجاز در استان، برنامه ریزی بلندمدت برای ساماندهی بهداشتی بازار‌های فروش پرندگان و مقابله با متخلفان حمل غیربهداشتی و پرورش غیرمجاز و معرفی آنان به مراجع قضایی باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام // ف. ش

برگزاری ستاد مقابله و  پیشگیری از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان خراسان رضوی

برچسب ها: طیور ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.