سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئيس قوه قضاييه:

فرایند‌های خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال محقق می شود

معاون رئيس قوه قضاييه گفت:بسیاری از فرایند‌های خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال محقق خواهد شد و به سمت دادرسی بدون کاغذ پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون رئيس قوه قضاييه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سومین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور در مشهد گفت: اگر چه در هفته اخیر بیش از ۸۹ خدمت برای ارایه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رونمایی شد، ولی این خدمات دایم در حال تکمیل است و تقریبا هر هفته چند خدمت به این سامانه اضافه می‌شود.  

وی درباره تعداد خدمات باقیمانده که قرار است به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده شود،  افزود: این خدمات بستگی به نوع نگاه ما به خدمات الکترونیک قضایی دارد و اگر بتوانیم خدمات الکترونیک قضایی را به اصل رسیدگی توسعه دهیم تعداد خدمات باقیمانده، بسیار خواهد بود،
 
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت:  اگر خدمات الکترونیک قضایی محدود به کار‌های دفتری باشد، می‌توانیم بگوییم بسیاری از فرایند‌ها طی شده و تا پایان سال به سمت دادرسی بدون کاغذ پیش خواهیم رفت.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری درباره خدمات قضایی الکترونیک رونمایی شده اخیر گفت: بسیاری از خدماتی که تاکنون برای مردم به صورت الکترونیکی ارایه شده در حوزه‌های حقوقی است.
 
وی افزود: در زمینه امور کیفری فقط دادخواست چک به صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده بود و خدمات جدید الکترونیک بیشتر به حوزه دادسرا مربوط می‌شود.  

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ۸۹ خدمت الکترونیک فقط در زمینه شکواییه ایجاد شده و سایر خدمات شامل ثبت دعوای اعتراضی به شورای حل اختلاف، اعتراض به قرار دادسرا و صدور گواهی عدم سوءپیشینه، دعاوی اعتراضی، تمدید پروانه وکلا و لایحه است.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری گفت: بسیاری از این خدمات مانند ثبت شکواییه، امور مربوط به شورا‌های حل اختلاف و ثبت لایحه بعد از مطالعات فراوان و هماهنگی با نیروی انتظامی و دادسرا‌ها صورت گرفت و مردم می‌توانند به جای مراجعه به دادسرا و نیروی انتظامی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و ارایه این خدمات باعث کاهش فشاری می‌شود که در دفاتر دادسرا‌ها و نیروی انتظامی وجود داشت.  

وی  افزود: تمام این خدمات به زودی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه خواهد شد و از هفته پایان مهر خدمات قضایی فقط در این دفاتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری سومین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.