سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات

سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در ولایت هرات آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در ولایت هرات آغاز به کار کرد.

«مونسه حسن زاده»، معاون والی هرات در افتتاح نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان با اشاره به روابط خوب و حسنه میان کشورهای ایران و افغانستان و همکاریهای گسترده جمهوری اسلامی ایران در بخش اقتصادی در هرات گفت: در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد کالاهای افغانستان و نیازمندی‌های شهروندان در این کشور سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در هرات برگزار شد.

وی افزود: در این دور 30 شرکت ایرانی و 10 شرکت افغان کالاهای تولیدی خود را به معرض دید عموم گذاشتند.

حسن زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای طولانی نشان داده در تمام عرصه ها بخصوص در بخش اقتصادی همکار خوبی برای بازرگانان و سرمایه گذاران افغان بوده و برگزاری نمایشگاه ها خود توانسته تا در رشد توسعه اقتصادی صادرات و واردات افغانستان نقش بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه ها یک فرصت عالی برای تولید کنندگان افغان است که کالاهای تولیدی خود را در کنار کالاهای خارجی به نمایش گذاشته و از تجربیات و کیفیت کار کلاهای ایرانی بهره مند شوند.

از سوی دیگر میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی خراسان رضوی در این مورد گفت: برگزاری نمایشگاه ایران و افغان یکی از ابزارهای مهم برای گسترش روابط اقتصادی بیش از پیش است و این خود سبب می‌شود تا این ظرفیت‌ها توسعه اقتصادی میان دوکشور را ایجاد کند.

«محمود افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ایجاد بسترهای مناسب در عرصه های مختلف بخصوص بخش اقتصادی را از وظایف مهم دولت ها دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 400 کارخانه در هرات فعالیت دارد که  بیانگر ظرفیت‌های افغانستان و بخصوص هرات است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا با حمایت‌های خود در عرصه‌های مختلف بخصوص اقتصادی برای خودکفایی در صنعت و بومی سازی آن وارد اقدام شود.

افخمی خاطرنشان ساخت: خودکفا شدن کارخانه‌ها و فعالیت‌های گسترده بازرگانان و تولیدات در افغانستان سبب شده تا شرکت های ایرانی با دیدن این توانایی ها و تولید کالاهای مشابه در نمایشگاه امسال شرکت نکنند و به جای آن برخی شرکت‌ها که نیاز است تا شرکت های افغان را حمایت کند و نیازمندی های دیگر شهروندان افغانی را رفع سازند در این نمایشگاه شرکت کردند.

به نوشته فارس، سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغان به مدت 4 روز به روی شهروندان در هرات باز خواهد بود و در 40 غرفه کلاهایی چون مواد شوینده ، ظروف ایرانی ، زعفران ، لوازم بهداشتی و ارایشی و لوازم خانگی و صنعتی نیز به معرض دید علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.