سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحشت در میان صهیونیست‌ها

شکست یگان ویژه اطلاعاتی اسرائیل در برابر زیرکی گردان‌های عزالدین القسام

افشای هویت اعضای یگان ویژه اطلاعاتی اسرائیل، فرماندهان نظامی و سران سیاسی رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: افشای هویت اعضای یگان ویژه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم را در تنگنا قرار داده است.

اطلاعات و تصاویری که گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) منتشر کرد، قابل توجه است. این اطلاعات و تصاویر جزئیات عملیات اطلاعاتی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس که مقاومت آن را ناکام گذاشت، نشان می دهد. یک منبع مطلع در شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد اطلاعات گردان‌های عزالدین القسام همه تجهیزاتی را که در این عملیات به کار گرفته شده بود، فاش کرد.

خبرنگار شبکه الجزیره در نوار غزه گفت: انتشار تصاویر اعضای یگان ویژه اسرائیل که در عملیات نفوذ به عمق منطقه شرق خان یونس در جنوب نوار غزه مشارکت داشتند، بدون شک نشان می دهد مقاومت در مدیریت رویارویی با اسرائیل، تا کجا پیشرفت کرده است و می تواند از امکانات خود استفاده کند و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: شاید مهمترین مسئله در این «نبرد مغزها»، علنی شدن این نبرد و استفاده از رسانه‌ها و نیز شبکه‌های اجتماعی برای انتشار این تصاویر است. به ویژه که این ماجرا، تصمیم‌گیران در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و شخص بنیامین نتانیاهو را زیر فشار قرار داده است. به دور از پیام های امنیتی که انتشار این عکس‌ها به همراه دارد، این تحول به معنای آن است که مقاومت فلسطین در رویارویی رسانه‌ای با اشغالگران، ابتکار عمل را در دست گرفته است. اداره نظارت نظامی اسرائیل به سرعت از اسرائیلی‌ها خواست تا با این اطلاعات و تصاویر هیچ تعاملی نداشته باشند. این دستور، اداره نظارت نظامی اسرائیل را در برابر افکار عمومی این رژیم به ویژه در شبکه های اجتماعی در تنگنا قرار داد. شاید این دستور، افراد را در شبکه های اجتماعی تشویق کند تا به دنبال صاحبان این عکس ها در فضای مجازی باشند.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پیش از این هم اقدام گردان‌های عزالدین القسام در انتشار تصاویر هدف قرار دادن اتوبوس سربازان اسرائیلی پس از پیاده شدن این سربازان، باعث شده بود فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم در تنگنا قرار بگیرند و وحشت در بین اسرائیلی‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.