افشاگری فرمانده سابق رژیم صهیونیستی درباره کمک تل‌آویو به معارضان سوری

براساس افشاگری یک فرمانده سابق رژیم صهیونیستی، «موشه یعلون» در بحبوحه جنگ سوریه با معارضان سوری ملاقات کرده است.

افشاگری فرمانده سابق رژیم صهیونیستی درباره کمک تلآویو به معارضان سوریبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک فرمانده سابق رژیم صهیونیستی افشا کرد موشه یعلون، وزیر جنگ سابق این رژیم در بحبوحه جنگ سوریه شخصا با معارضان سوری دیدار داشته است.

ژنرال گرشون هاکوهن، از فرماندهان نظامی سابق رژیم صهیونیستی، اعلام کرد موشه یعلون که سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را از سال 2013 تا می 2016 برعهده داشت، در زمان تصدی این وزارت‌خانه نشستی با گروهی از معارضان سوری داشته است. هاکوهن که تا پیش از بازنشستگی در سپتامبر 2014 فرماندهی نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی را برعهده داشت، اعلام کرد او نیز در آن نشست، که هیچگاه گزارش نشد، حضور داشته است.

روزنامه هاآرتص با نقل گفته‌های هاکوهن نوشت: این فرمانده سابق رژیم صهیونیستی از اشاره به زمان این نشست و موضوعات مورد بحث در آن خودداری کرد. 

به دنبال این افشاگری مقام سابق رژیم صهیونیستی، جروزالم پست به نقل از منابع خود گزارش داد این نشست واقعا برگزار شده است. وی با این حال مدعی شد موضوع اصلی مطرح شده در نشست مذکور ارائه کمک‌های بشردوستانه بوده است. بنابر ادعای منابع جروزالم پست نتیجه گفتگو میان موشه یعلون و معارضان سوری توافق برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به ساکنان بخش های سوری‌نشین بلندهای جولان بود.

گفته می‌شود مقامات رژیم صهیونیستی از ژوئن سال 2016 کمک به معارضان سوری را آغاز کردند. از آن زمان رژیم صهیونیستی آشکارا در حال کمک به معارضان سوری بوده با این حال همواره اصرار دارد که این کمک‌ها تنها شامل کمک‌های انسان دوستانه است و درمان معارضان زخمی و اعضای خانواده‌های آنها، تامین سوخت، دارو، غذا، پوشاک و دیگر موارد ضروری برای آنها را شامل می‌شود.

کمک رژیم صهیونیستی به معارضان سوری این هفته و به دنبال بازپس‌گیری کنترل بلندهای جولان از معارضان توسط نیروهای دولتی سوری  متوقف شد. با این حال گزارش‌های بیشماری می‌گویند که حمایت رژیم صهیونیستی از معارضان به آن بی‌خطری که تل‌آویو قصد نشان دادن آن را دارد، نیست. سال گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد کمک‌های بشردوستانه ادعایی اسرائیل از اوایل سال 2013 آغاز شده و شامل پرداخت نقدی به فرماندهان معارضان برای پرداخت حقوق افراد خود و خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی بوده است.

بنابر گزارش‌ها، یک گروه از معارضان سوری ماهانه حدود 5 هزار دلار از ارتش رژیم صهیونیستی پول دریافت کرده است. این کمک‌ها مشروط به توانایی معارضان به دور نگه داشتن حزب‌الله لبنان از مرزها بوده است. ابتدای امسال جروزالم پست مجبور شد گزارش خود درباره اعتراف نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی برای تجهیز معارضان سوری با سلاح‌های سبک را حذف کند. سردبیر جروزالم پست به راشاتودی گفت این گزارش مشخصا به دلایل امنیتی حذف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار