سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرور دانش:

تعویق انتخابات به بهانه صلح پذیرفتنی نیست/ تامین صلح نباید به انحصار منجر شود

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که تعویق انتخابات به بهانه صلح پذیرفتنی نیست.

 

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز در محفل بیست و چهارمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در ارگ ریاست جمهوری گفت: حتی پروسه صلح نیز نباید انتخابات را به تعویق بیندازد.

وی سیاست حذف و انحصار طلبی را یکی از عوامل جنگ در این کشور خواند و گفت: صلحی که امروز در شرایط کنونی مطرح شده باید با همین منطق مورد ارزیابی قرار گیرد؛ نباید تامین صلح به انحصار منجر شوند و نباید کسانی بیندیشند که به عنوان صلح بر سرنوشت دیگران حاکم شوند؛ با این تصورات هرگز به صلح دست نخواهیم یافت.

سرور دانش اظهار داشت: دولت سازی باید توسط انتخابات تداوم یابد و حتی مساله مهمی مانند صلح نیز نباید روند انتخابات و ادامه کار دولت را متوقف نماید.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: موضوع تعلیق انتخابات که از سوی برخی سیاسیون مطرح می‌شود بر بنیاد منافع شخصی و ناشی از تفکرات زودگذر است.

وی گفت: اگر انتخابات به بهانه صلح به عقب زده شود، روند دولت متوقف خواهد شد و صلح هم در آن صورت مشکل جنگ را حل نخواهد کرد و با توقف انتخابات، کشور یک بار دیگر به عقب رفته و دستاوردهای 17 ساله نابود خواهد شد.

دانش تاکید کرد: ساختار دولت باید از حالت استبدادی به دولت مدرن ملی تغییر بیابد و نکته دیگر وجود عنصر عدالت در دولت مدرن است که در سایه آن به برتری جویی های قومی، نژادی، سمتی و مذهبی خاتمه داده شود و تنها به فردیت فرد توجه شود نه علایق دیگر.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد: صلحی که امروز مطرح است نباید به انحصار طلبی و منفعت خواهی شخصی و حزبی تبدیل شود زیرا با این تصورات هرگز به صلح پایدار دست نخواهیم یافت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.