سرور دانش: خوش بینی به روند فعلی صلح ساده لوحی است

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به حمله روز گذشته به یک مراسم ملی گفت: خوش بینی به روند فعلی صلح ساده لوحی است.

سرور دانش: خوش بینی به روند فعلی صلح ساده لوحی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای حمله راکتی روز گذشته به مراسم سالگرد شهید عبدالعلی مزاری در شهر کابل را به شدت محکوم کرد و آن را یک عمل ننگین و بزدلانه خواند.

وی اظهار داشت: «در حالی شاهد حملات تروریستی و دهشت افکنانه بر یک مراسم ملی هستیم که از سوی دیگر مذاکرات صلح جریان دارد و بسیاری ها بر این مذاکرات دل بسته اند و گمان می‌کنند که تروریست‌ها بر سر عقل آمده‌اند. در همین مراسم نیز تعدادی از مقامات سابق افغانستان خوش بینی خویش را اظهار داشتند. اما دقایقی بعد تروریست‌ها با انجام حملات کور و تروریستی بر مراسم شهید مزاری نشان دادند که این خوش بینی‌ها، ساده لوحی بیش نیست.»

وی افزود: «راه مردم افغانستان روشن و بدون ابهام است؛ راه مردم افغانستان بی بازگشت است و هرگز به گذشته بر نمی‌گردند؛ مردم خواهان صلحی هستند که در آن همه اقشار مختلف کشور احساس امنیت و آزادی کنند. مردم خواهان صلحی هستند که در آن قانون اساسی، نظام سیاسی، آزادی بیان، آزادی های مدنی و استقلال کشور حفظ گردد.»

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: «از همه مردم افغانستان و جناح های سیاسی کشور می‌خواهیم که با حفظ حرمت به اختلاف نظرها و با داشتن سلایق مختلف بر محوریت نظام سیاسی و قانون اساسی کشور در برابر دشمنان مردم افغانستان متحد شوند و اجازه ندهند که یک بار دیگر تاریکی و جهل بر سرنوشت کشور ما سایه افکند.»

گفتنی است که روز گذشته مراسم سالگرد شهید مزاری در غرب کابل هدف حملات راکتی قرار گرفت و به هم خورد. در این مراسم شمار زیادی از مقام‌های دولتی، سیاسیون و شهروندان شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.