سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت در بازار‌های جهانی افزایش یافت

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین آمریکا برای تحویل ‏در ماه مه با ۵۷ سنت افزایش نسبت به روز کاری قبل، به ۵۹ دلار و ۹ سنت رسید و برای اولین بار از نیمه نوامبر به بالای ۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، با توجه به گمانه زنی‌ها در خصوص دورنمای تمدید توافق سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و نشانه‌هایی از کاهش ذخایر نفت آمریکا، ­بهای نفت در پایان معاملات روز دوشنبه در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏می‌رود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه مه با ۵۷ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۹ دلار و ۹ سنت رسید و برای اولین بار از نیمه نوامبر به بالای ۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) ‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه مه با ۳۸ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۷ دلار دلار و ۵۴ سنت رسید.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای غیرعضو آن به ویژه روسیه در نشست پیگیری باکو تصمیم گرفتند نشست اصلی خود برای تصمیم گیری درباره سیاست‌های نفتی را به ماه ژوئن موکول کنند. شماری از وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک، از جمله روسیه و عربستان توصیه کردند تصمیم گیری درباره سیاست‌های نفتی را به نشست آینده این کشور در ماه ژوئن امسال موکول کنند.

این نشست قرار بود در ماه آوریل امسال برگزار شود. اما در نهایت، تصمیم گرفته شد که در ماه ژوئن برگزار شود. کمیته پیگیری توافقنامه محدودسازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت‌ها امروز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اعلام کرد چند کشور عضو این سازمان توصیه کردند نشست اصلی برای تصمیم گیری درباره سیاست‌های نفتی به تعویق بیفتد.

جان کیلدوف، کارشناس صندوق سرمایه گذاری «اگین کپیتال»، شرکتی که در بازار مواد اولیه تخصص دارد و در همین چارچوب، اطلاعات و تحلیل‌های لازم مربوط به بازار نفت و نوسانات آن را نیز ارائه می‌کند، در این باره گفت: گمانه زنی‌ها از جانب اوپک برای ادامه جریان (افزایش بهای نفت) کافی است.

کارشناسان و تحلیلگران کومرتسبانک در پژوهشی اعلام کردند راهکار اوپک همچنان نتیجه بخش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.