سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۱۶ تحمیل هزینه ۹۰۰ میلیارد دلاری سرطان بر نظام سلامت/ مدرکی برای فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد

ظفرقندی گفت: امروزه سرطان در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه بر نظام سلامت تحمیل می‌کند.

محمد ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه هزینه درمان بیماران سرطانی بیشترین منابع حوزه سلامت را به خود اختصاص داده است و باعث ایجاد هزینه‌های کمر‌شکن در بین خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از بیماران سرطانی و افرادی که مبتلا به عارضه قلبی عروقی هستند، بیشترین هزینه‌ها را بابت درمان می‌پردازند؛ اگر امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نباشد کار درمان آن‌ها دچار مشکلات مختلف می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی بعد از سرطان در رده دوم بیماری‌های هزینه‌بر قرار دارد و باعث تحمیل بیش از ۲۰ درصد هزینه‌ بر نظام سلامت کشور می‌شود؛ امروزه در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار در دنیا صرف درمان انواع سرطان‌ها می‌شود.

وی افزود: به روزرسانی تجهیزات پزشکی و درمانی در مراکز درمانی امری مهم و ضروری است که اگر وسایل مدرن در بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد، بسته‌های خدمتی و درمانی ناخودآگاه کاهش پیدا می‌کند.

تعرفه پایه اقتصاد سلامت است

ظفرقندی ادامه داد: پایه اقتصاد سلامت، تعرفه است زیرا تعرفه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران قلبی عروقی سرطانی و ترومایی را تضمین می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره فرار مالیاتی پزشکان ادامه داد: برخی افراد موضوع فرار مالیاتی پزشکان را مطرح کرده‌اند که واقعیت ندارد و مدرکی هم برای اثبات این موضوع وجود ندارد؛ معتقدم پزشکان از افرادی هستند که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و در لحظات بحرانی کشور خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه داده‌اند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.