در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش پررنگ آموزش در مقابله با تحریم‌ها/ عدالت آموزشی حلقه گمشده کشور است

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: آموزش نقشی پررنگ در رونق تولید و مقابله با تحریم ها ایفا می کند.

نقش پررنگ آموزش در رونق تولید / لزوم سرمایه گذاری بر روی راه اندازی شرکت دانش بنیان دارویی / دانشگاه نسل سه و چهار کمک بزرگی به مقابله با تحریم‌ها می‌کندعلی رضا سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی ایران و معاون سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای ارتقای صنعت حوزه سلامت در کشور باید دانشگاه های علوم پزشکی از نسل یک و دو به سمت دانشگاه نسل سه و چهار بروند.
وی ادامه داد: من معتقدم دانشگاه به جای آن که فقط محلی برای تولید و انتقال دانش و فرهنگ سازی باشد باید با برنامه ریزی دقیق به محلی برای کارآفرینی، تولید علم و خلق ثروت در حوزه پزشکی تبدیل شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه

وی ادامه داد: ایجاد یک رونق اقتصادی در شرایط فعلی عامل فعالیت و گسترش دانشگاه‌های نسل سه و چهار در حوزه علوم پزشکی است و به نظرم یکی از کار‌های مهم در شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی است
 
سلیمی تاکید کرد: امروزه موضوع توریسم سلامت در کشور وضعیت خوبی ندارد زیرا برنامه ریزی درستی در این حوزه انجام نشده است و من معتقدم که این صنعت می‌تواند باعث ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور شود.

ضرورت سرمایه گذاری برای راه‌اندازی شرکت دانش بنیان دارویی

معاون سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه ما باید در صنعت توریسم سلامت سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم، بیان کرد: کشور باید در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان دارویی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد؛ حوزه آموزش و صنعت سلامت می‌توانند نقشی موثر و پررنگی در رونق تولید داشته باشند.

وی گفت: ارتقای آموزش یکی از ضروریات کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم پزشکی است و من معتقدم که عدالت آموزشی حلقه گمشده کشور محسوب می‌شود، زیرا امروزه همه افراد به یک اندازه امکانات ندارند و جامعه پزشکی در این بین مظلوم واقع شده است.

سلیمی یادآوری کرد: برای ارتقای آموزش و رونق تولید در حوزه‌های مختلف انجمن‌های علمی پزشکی و سازمان‌های مردم می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار