رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۱۶ تحمیل هزینه ۹۰۰ میلیارد دلاری سرطان بر نظام سلامت/ مدرکی برای فرار مالیاتی پزشکان وجود ندارد

ظفرقندی گفت: امروزه سرطان در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه بر نظام سلامت تحمیل می‌کند.

تحمیل هزینه ۹۰۰ میلیارد دلاری سرطان بر نظام سلامت/ مدرکی برای فرار مالیاتی پزشکان وجود نداردمحمد ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه هزینه درمان بیماران سرطانی بیشترین منابع حوزه سلامت را به خود اختصاص داده است و باعث ایجاد هزینه‌های کمر‌شکن در بین خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از بیماران سرطانی و افرادی که مبتلا به عارضه قلبی عروقی هستند، بیشترین هزینه‌ها را بابت درمان می‌پردازند؛ اگر امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نباشد کار درمان آن‌ها دچار مشکلات مختلف می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی بعد از سرطان در رده دوم بیماری‌های هزینه‌بر قرار دارد و باعث تحمیل بیش از ۲۰ درصد هزینه‌ بر نظام سلامت کشور می‌شود؛ امروزه در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار در دنیا صرف درمان انواع سرطان‌ها می‌شود.

وی افزود: به روزرسانی تجهیزات پزشکی و درمانی در مراکز درمانی امری مهم و ضروری است که اگر وسایل مدرن در بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد، بسته‌های خدمتی و درمانی ناخودآگاه کاهش پیدا می‌کند.

تعرفه پایه اقتصاد سلامت است

ظفرقندی ادامه داد: پایه اقتصاد سلامت، تعرفه است زیرا تعرفه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران قلبی عروقی سرطانی و ترومایی را تضمین می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره فرار مالیاتی پزشکان ادامه داد: برخی افراد موضوع فرار مالیاتی پزشکان را مطرح کرده‌اند که واقعیت ندارد و مدرکی هم برای اثبات این موضوع وجود ندارد؛ معتقدم پزشکان از افرادی هستند که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و در لحظات بحرانی کشور خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه داده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.