سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات بازگشایی مسیر شهداد - نهبندان از هفته آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات رفع انسداد و بازگشایی جاده مسدود شده شهداد - نهبندان طی چد روز اینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور و با حضور فرمانداران کرمان و راور، در کرمان گفت: در جریان سیل فروردین امسال ۳۸ کیلومتر از محور ترانزیتی شهداد – نهبندان دچار تخریب شد و بازدید میدانی مسئولان مربوطه در این خصوص ضروری بود.

پورابراهیمی با تشکر از معاون وزیر راه و شهرسازی که با دعوت وی به کرمان سفر کرده و از مسیر شهداد - نهبندان بازدید داشته است افزود: با توجه به اهمیت موضوع و مسدود بودن جاده اصلی کرمان به خراسان جنوبی (شهداد- نهبندان) تسریع در بازگشایی این مسیر امر ضروری است.

در ادامه حسن نیا با تقدیر از پیگیری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تسریع برای حل مشکل جاده مسدود شده شهداد - نهبندان عنوان کرد: با توجه به بازدید انجام شده و حجم تخریب و با توجه به خشک شدن مسیر تردد، عملیات رفع انسداد و بازگشایی آن طی چد روز اینده انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طی یک هفته اینده پیمانکار مشخص خواهد شد و ابلاغ تامین اعتبار برای این امر صورت می‌گیرد.

حسن نیا بیان داشت: ۲۵ میلیارد تومان هزینه ناشی از بازگشایی این مسیر برآورد شده که در چند مرحله تامین مالی می‌شود و به زودی منابع ان به استان ابلاغ می‌شود.

بابایی فرماندار کرمان نیز با تقدیر از نماینده مردم کرمان در مجلس و وزرات راه برای پیگیری موضوع گفت: جاده شهداد - نهبندان مسیر اصلی تردد است که موضوع امنیتی و اقتصادی در منطقه را حل می‌کند لذا از این جهت پیگیری‌ها موثر است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری نماینده مردم کرمان و راور و قول موثر راهداری این توافق انجام شده سریعا اجرایی شود و هرگونه همکاری لازم در این خصوص انجام می‌دهیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کرمان اعلام کرد: علی رغم همه مشکلات مالی با توافق انجام شده و دستور معاون وزیر طی یک هفته آینده پیمانکار تعین و عملیات بازگشایی انجام می‌شود.

در ادامه این نشست پورابراهیمی با اشاره به وقوع سیلاب در ایام ابتدایی سال جاری در شهرستان راورافزود: سیل اخیر موجب تخریب جاده ترانزیت محور راور – دیهوک شد و بخش زیادی از مسیر پل‌ها به طور کامل آسیب دید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق توافقات انجام شده احداث بزرگترین پل طراحی شده برای این جاده در نظر گرفته شده که بتواند مشکلات مربوط به سیل‌ها با حجم بالا را برطرف کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه طراحی این پل به طول هزار و ۵۰۰ متر در پنج دهنه نهایی شده است افزود: با توجه به عبور رودخانه‌های فصلی با حجم زیاد در این مسیر نیاز است کار اساسی برای این منطقه انجام شود که هر سال شاهد تخریب نباشیم، مسیر راور – دیهوک به لحاظ جابه جایی بار و تردد مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه حسن نیا معاون وزیر راه با اشاره به بازگشایی مسیر راور- دیهوک بیان کرد: در ابتدا بازسازی‌های مقطعی صورت گرفته، اما برنامه جامع ما برای بزرگترین پل طراحی شده برای مسیر جاده راور – دیهوک جهت حل مشکل سیل در دستور کار است.

وی ادامه داد: سه پل عادی هم به شکلی در دستور کار است که به صورت کامل مسیر جاده را برای سیلاب‌های فصلی پوشش می‌دهد.

حسن نیا افزود: مجموع اعتبار برای ایجاد پل‌ها، اسفالت و ترمیم جاده ۴۰ میلیارد تومان براورد می‌شود که در چد مرحله تامن مالی می‌شود.

وی تصریح کرد: اغاز عملیات اجرایی این پل طی دو ماه آینده در منطقه شروع می‌شود و طی یک سال آینده کل پروژه به صورت اساسی برطرف می‌شود.

در ادامه این نشست پورابراهیمی با گلایه از عدم حل مشکل محور زنگی اباد - کرمان که در مسیر ان تقاطع غیرهمسطح طراحی شده است اعلام کرد: قرار بود این محور فروردین امسال بازگشایی شود، اما در طول ماه‌های اخیر چندین بار شاهد تصادفات دلخراشی بودیم که جان هموطنان را گرفته است.

حسن نیا نیز با ابراز تاسف از تاخیر ایجاد شده در تعهد صورت گرفته عنوان کرد: طی دو هفته اینده کار فونداسیون و آرماتوربندی و بتن ریزی پل شاهرخ اباد به اتمام می‌رسد و امیدواریم طی یک ماه آینده بازگشایی ان را برای مسیر اصلی بتوانیم انجام دهیم و یک ماه بعد هم زیرگذر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/س

آغاز عملیاتی اجرایی احداث بزرگترین سازه پل مسیر راور تا دو ماه اینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۹:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام من دیروز 98.06.08 وارد این منطقه شدم اما هیچ تغییری در شرایط بوجود نیامده بود، ضمنآ بعلت عدم وجود تابلو های آگاه کننده واقعی در مسیر، تعداد سه خانواده که احتمال بازگشایی مسیر را شنیده بودند وارد محدوده شده بودند و در گل و لای و شن های محدوده گیر افتاده بودند که بحمدالله بعد از 5 ساعت تلاش ماشین های عبوری نجات یافتند
رو به مسوولان اداره راه و سایر مسولین مرتبط عرض می کنم، لااقل اگر کاری در جهت بازگشایی مسیر انجام نمی دهید، اطلاعات به مردم بدهید که دچار مشکل نشوند، تا امروز چندین خبر مبنی بر بازگشایی در آینده نزدیک داده اید اما هنوز هیچ اقدام عملی انجام نشده است!!!
حتماً باید یک خانواده داغدار شود که توجه آقایان به این موضوع جلب شود؟؟!
محمد
۲۳:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
جاده نهبندان به شهداد
علی
۰۹:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
چرا وقتی جاده رو میبندید هیچ علائم و تابلویی در ابتدای جاده نمیگذاربد که مردم حیران نشوند ؟؟؟