سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم برگزاری رویداد‌های مرتبط با ظرفیت‎های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: رفتن به سمت برگزاری رویداد‌های مرتبط با ظرفیت‎های گردشگری یک امر لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: لازم است به سمت برگزاری رویداد‌های مرتبط با ظرفیت‎های گردشگری برویم چرا که از اواخر قرن بیستم، دنیا به سمت گردشگری رویداد‌ها و مناسبت‎ها روی آورده است.

وی با اشاره به صنعت گردشگری در کشور بیان داشت:گردشگری، صنعتی است که در کشور و به ویژه استان مغفول مانده است و این مغفول‎ماندگی علل خاصی از جمله جنگ تحمیلی دارد که موجب شد استان ما در این حوزه شد ما ۸ سال عقب اُفتد.

موسوی تصریح کرد: معنویت جنگ به نوبه خود قابل احترام است و در حوزه منفعت بردن از این ظرفیت، استان ما جای کار بیشتری دارد که با حمایت مدیریت کلان استان و مجموعه مدیریتی شهرستان‎های مختلف و عموم مردم به یاری خدا باید بتوان بیشتر از آن بهره برد و البته از قِبَل جنگ تحمیلی گردشگری راهیان نور در استان ایجاد شده است که موجب شده گردشگران بیشماری وارد استان ما شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: کارون شهرستانی است که در بُعد گردشگری کشاورزی بسیار با اهمیت است و دارای ظرفیت‎هایی همچون انگور، چای ترش و قرمز و نخلستان است که این قابلیت را دارند که در قالب جشنواره به گردشگران معرفی شوند؛ این درحالی است که پرورش اسب نیز در این شهرستان به خوبی انجام می‎شود و می‎توان رویداد مرتبطی را نیز در این خصوص برپا کرد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: مسئولان حوزه گردشگری در دنیا سعی می‎کنند تا از قِبَل برگزاری رویدادها، ظرفیت‎هایی که در مناطق تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده است را معرفی کنند تا توجه عموم مردم به این ظرفیت‎ها جلب شود و از این راه بتوانند گردشگر را وارد منطقه کنند و این آن چیزی است که ما نیز باید به سمت آن برویم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.