ساماندهی شناور‌ها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ساماندهی شناور‌ها و انضباط بخشی به تردد‌های دریایی در آب‌های داخلی و سرزمینی کشور یک نیاز مصوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۲۰۰ پست اسکله در استان وجود دارد که ۱۸۱ واحد غیرنظامی و ۱۹ پست نیز نظامی هستند؛ در این بین ۱۴۵ پست اسکله فعال و ۳۶ پست اسکله غیرفعال عمدتاً ً فاقد مجوز و ۱۳۲ پست اسکله دارای مجوز، ۱۳ پست فاقد مجوز، ۱۳ پست با متولی و همچنین ۳۲ پست اسکله بدون متولی و متروکه داریم.

وی افزود: انضباط بخشی، کنترل انتظامی و نرم افزاری تردد شناور‌ها صدور گواهینامه ثبت و صدور و تمدید گواهینامه فنی و ایمنی برای شناور‌های تحت پرچم، الزام شناور‌ها به دارا بودن تجهیزات ایمنی و کمک ناوبری و سامانه ردیاب شناوری، عملیاتی سازی سیستم جامع دریایی، مندرج کردن مخازن سوخت شناورها، استعلام نداشتن سو پیشینه استاد و ابلاغ الزام روشن بودن AIS به شرکت‌های کشتیرانی از الزاماتی ایست که برای انجام آن وظایفی برای سازمان بنادر و دریانوردی تعیین شده است.

دریس بیان داشت: با استناد به دستورالعمل جامع ساماندهی تجهیز و تکمیل و دستورالعمل جامع ساماندهی شناور‌ها و انضباط ترافیکی و تردد دریایی اقدامات صورت گرفته و موانع موجود در زمینه اجرایی شدن آن‌ها باید به دبیرخانه کمیته با رونوشت به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارسال شود.

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل، فعالیت‌های غیرمجاز در اسکله‌ها و همچنین ارتقای سطح تعامل و هماهنگی فی مابین دستگاه‌های متولی و نظارتی از اهداف برگزاری این جلسه از ستاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: مرزبانی اعلام کرده که نماینده سازمان جغرافیایی کشور باید برای پایش سواحل استان حضور داشته باشد تا نیرو‌های همکاری لازم را انجام بدهند بنادر و دریانوردی نیز پیشنهاد داد تا این کار به نمایند‌های در خوزستان تفویض و همراه تیم دریابانی مرزبانی اعزام شود.

وی گفت: گردشگری دریایی یکی از اهداف اصلی در دستور کار این سازمان است که منجر به رونق اقتصاد بومی با محوریت دریا و بندر، محرومیت زدایی و کاهش فقر و بیکاری، تکمیل زنجیره گردشگری و همچنین ایجاد حوزه جدید اقتصادی برای سرمایه گذاران و مشاغل می شود.

دریس در پایان گفت: برای تعیین تکلیف و برخورد با شناور‌های فاقد هویت نیز سازمان بنادر و دریانوردی وظایف مختلفی از جمله نصب پلاک ثبتی بر روی بدنه و رنگ آمیزی بدنه شناورها، نظارت بر نحوه عملکرد مؤسسات رده بندی ارائه اطلاعات شناور‌ها به دریابانی، تعیین تکلیف بدنه شناور‌هایی که گواهینامه ثبت آن‌ها باطل شده، فراخوان اظهار شناور‌های فاقد هویت (یک هزار و ۲۶۷ نفر مراجعه داشتیم) و تشکیل جلسات ساماندهی شناور‌های فاقد هویت دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.