سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار طرح ملی بررسی وضعیت تغذیه ای خانوارها در مشهد

اجرای طرح ملی "بررسی الگوی مصرف غذایی و وضعیت تغذیه ای خانوارها" در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح با هدف تعیین و اجرای طرح ملی بررسی الگوی مصرف غذایی وضعیت تغذیه ای مردم و تامین داده های مورد نیاز برای سیاستگذاران در عرصه غذا و تغذیه در فصل تابستان در کشور اجرا می شود.

او تصریح کرد: نتایج این طرح از طرف سازمان های ذی ربط، برای سیاست گذاری و برنامه ریزی های جدید و همچنین ارزیابی و پایش اقدامات انجام شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شناسایی گرو هها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهرها، شناسایی عوامل خطر تغذیه ای مرتبط با بیماری های غیر واگیر، شناسایی روند تغییرات در الگوی مصرف مواد غذایی، برنامه های حوزه غذا و تغذیه و تدوین سیاست ها و برنامه های اجرایی و تخصیص بودجه در حوزه غذا و تغذیه، از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

قلیان افزود: اطلاعات مربوط به الگوی غذایی در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهر در شهرستان های مشهد، باخرز، کلات، سرخس، خواف، چناران، بردسکن و خلیل آباد بررسی خواهد شد و داده های الگوی مصرف مواد غذایی خانوار توسط کارشناسان تغذیه شاغل در شبکه های بهداشت و درمان هر شهرستان و از طریق مراجعه حضوری درب منازل شهروندان و مصاحبه مستقیم با افراد، جمع آوری می شود.
 
انتهای پیام//ف.غ

طرح ملی بررسی وضعیت تغذیه ای خانوارها در مشهد آغاز به کار کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.