سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره کتابخوانی رضوی در شیراز به ایستگاه پایانی خود رسید

آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان شیراز با تجلیل از ۸۰ برگزیده این جشنواره برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ششمین ایستگاه تجلیل از برترین‌های جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان شیراز با حضور مسئولان استانی و شهر شیراز، برگزیدگان جشنواره و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شیراز در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با کیفیت بسیار خوب و مشارکت گسترده در سطح استان برگزار شد که این جز با لطف امام رضا (ع) و تلاش همکاران میسر نبود.

او، از رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت استان فارس در این دوره خبر داد و افزود: در این دوره از جشنواره ۷۷ هزار و ۳۸۷ نفر در فارس معادل ۶/۱ (یک و شش دهم) درصد جمعیت استان شرکت کردند که در این راستا از ۵۰۰ برگزیده جشنواره در استان تقدیر خواهد شد.

منوچهری با بیان اینکه امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، به استقبال مردم فارس به جشنواره در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در ششمین دوره این جشنواره هفت هزار نفر، در هفتمین دوره جشنواره ۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر، در هشتمین دوره جشنواره ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر و در این دوره ۷۷ هزار و ۳۸۷ نفر در این رقابت حضور یافتند و این پاداش خوبی است که امام رضا (ع) به جشنواره داده است.

به گفته او میزان مشارکت امسال در مقایسه با پارسال، دو برابر و نسبت به ششمین دوره ۱۱ برابر شده است.

منوچهری با تصریح اینکه در این دوره تهمیداتی بسیاری برای دسترسی آسان‌تر به جشنواره انجام شد، گفت: گویاسازی کتاب ویژه نابینایان و تهیه کتاب قصه مخصوص برای ناشنوایان و تولید نرم افزار نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله اقداماتی بود که در فارس انجام شد. افزون بر این جلسات گسترده‌ای برگزار شد و ۲۲ دستگاه استانی در برگزاری جشنواره همکاری کردند.

او وجود بخش ویژه احمدبن موسی در جشنواره ملی را رویداد مهمی برای فارس دانست و گفت: وجود کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی» در این جشنواره به شناسایی هرچه بیشتر حضرت شاهچراغ در سطح کشور کمک کرد.

تقدیر از ۸۰ برگزیده شهرستان شیراز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امسال اختتامیه جشنواره در دوازده شهرستان فارس برگزار می‌شود، گفت: شیراز ششمین شهرستانی است که این میزبان اختتامیه جشنواره رضوی است.

او با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره ۱۱ هزار ۴۹۵ نفر از شهرستان شیراز در رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت کردند، اضافه کرد: استقبال مردم شیراز در این دوره ۷۷/۱ (یک و هفتاد و هفت) درصد رشد داشته است که امروز از هشتاد کتابخوان تقدیر خواهد شد.

میزان مطالعه کتاب در کشور افزایش یافته است

امام جمعه موقت شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه کتابخوانی در دین اسلام حیاتی و مقدس است؛ گفت: خوشبختانه میزان مطالعه کتاب در کشور افزایش یافته و براساس مطالعات یونسکو مطالعات در ایران دو برابر شد که این امیدوارکننده است.

حجت السلام و المسلمین محمدحسن مرادی با تصریح اینکه کتاب همواره می‌تواند همراه انسان‌ها باشد، تصریح کرد: کتابخوانی حتی در فضای مجازی و دیجیتال اثراتی دارد که موجب می‌شود آگاهی‌های اجتماعی رشد کرده و استعداد‌ها شکوفا شود. در حالیکه با خواندن کتاب از استرس رها می‌شویم.

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز با عنوان اینکه با وجود اینترنت مسئله کتابخوانی اُفت کرده است، گفت: در حال حاضر ۴۸ میلیون گوشی اندروید در جیب جوانان است. ما باید از فرصت‌های فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی به شکل الکترونیکی استفاده کنیم.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه باید کتاب‌های مورد نیاز جوانان و خانواده‌ها را برای آنان تهیه و تولید کرد، گفت: بعضی کتاب‌ها انسان را گمراه می‌کنند؛ بدین خاطر کتاب‌های امیدوارکننده بخوانید و سبک زندگی و حالات ائمه (ع) را دنبال کنید.

در ادامه این دیدار از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان شیراز شامل ۱۷ نفر در بخش کودک، ۲۶ نفر در حوزه نوجوان، ۳۵ نفر در زمینه بزرگسال و دو نفر در بخش خانوادگی برگزیده شدند که با اهدای لوح و هدیه از آن‌ها قدردانی شد.

در بخش کودک: حنانه جوانمردی، باران چکامه گوی مطلق، حدیث شمس و زینب فاضلی برگزیده پویش کتابخوانی و فاطمه چترسیمایی، فاطمه مهدوی راد، شبنم دهقانی، فاطمه دهقانی، زهرا زاهدیان نژاد، حسین شعبانزاده، کیارش ضیغمی، سارینا فلاح مهرآبادی، باران قشقایی نژاد، ریحانه کرونی، کیانا کیانی، هلنا مکرم و یاسین نامجو برترین‌های نقاشی بودند.

همچنین محمدحسین کمال دار و معصومه نصیری برگزیدگان بخش نقاشی نوجوان و آلما افشاری نژاد، محمد افشاری نژاد، علیرضا اکبری، دانیال آذرفرسا، مریم آزاد، یاسمن بمانی، نیما پارسایی، ابوالفضل دلجو، نیلوفر روستا، الهه زارع، محمد شتابی، علی شهبازی، رضا شهرابی، زهرا صحراگرد، سحر ضیایی، آیدا کریم زاده، عباس کشاورز، بهادر کلانترزاده، علی محنت فرسا، محمدآرین معلمی، عباس منفرد، سپیده میرزایی، امید نعمت الهی و حدیث همایونی برگزیدگان بخش چهارگزینه‌ای نوجوان شناخته شدند.

در بخش کتاب‌خوان مجازی بزرگسال نیز از زینب بذرافشان، معصومه حسام، اکرم السادات صادقی و مهدی ظهرابی، در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال از زهرا الهیاری، محسن بهزادی، رحمان بیاتی، حسین توکلیان، نسیبه ثانوی، عاطفه جعفری، مریم جهرمی، سید محمد حسینی، سیده لیلا حسینی، فاطمه حسینی، زهرا دستخوش، شهین رحیم پور، لیلا رستگاریان، الیاس رضایی، شهین دخت رضایی تزنگی، فاطمه رنجبر، رمضانعلی زارع، سوسن سربازیان، پریسا صالحی، نازنین عسکری، سید محمد حسین فتحعلی زاده، سمیه فرمانی، سکینه فلاح زاده، لیلا کریمی، مریم محمودی، یوسف منصوری نژاد، نرگس خاتون موسوی، رحیمه نظری گل کو، محمدرضا نوجوان و احمد همایون و در بخش معرفی متنی بزرگسال از فاطمه حکیمی‌کیا تقدیر شد.

میلاد مستمع (خانواده ۲ نفره) و جلال نعمت الهی (خانواده ۴ نفره) نیز برگزیدگان بخش خانوادگی این جشنواره در شیراز بودند.
انتهای پیام/م

معرفی برگزیدگان نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.