سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان

فرماندارمسجدسلیمان گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار زلزله‌زدگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام حیدر حجتی‌نیا فرماندارمسجدسلیمان گفت:۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار زلزله‌زدگان این شهرستان قرار می‌گیرد و برای منازل آسیب‌دیده در روستا‌ها ۱۲ میلیون تومان و در شهر ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

او افزود: طرح جامع مسجدسلیمان بعد از تصویب به دلیل آماده نشدن طرح تفصیلی اجرا نشد، اما با پیگیری استاندار و اداره کل راه و شهرسازی طرح تفصیلی در حال انجام است که باید در وزارت راه و شهرسازی به تصویب برسد.

حجتی نیا بیان داشت: در مسیر سیلاب‌ها، بالای تپه و درون دره‌ها منازلی ساخته شد که به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب به‌مرور زمان منازل مسکونی فرسوده شدند.

حمایت از مردم زلزله زده مسجد سلیمان

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: از زمان وقوع زلزله تاکنون هیچ کوتاهی از طرف مسئولان شهرستان و استان صورت نگرفته و در هفته اول زلزله‌زدگان مسجدسلیمان را به‌صورت اضطراری اسکان دادیم که حدود ۵۰ خانواری که منازل آن‌ها آسیب جدی دیده بود برای تمامی آن‌ها منازلی را رهن کردیم، همچنین حدود ۱۱ هزار نفر به بنیاد مسکن برای گزارش آسیب‌دیدگی منازل خود مراجعه کردند که نیاز به ارزیابی است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۴۰ گروه ارزیابی‌کننده از بنیاد مسکن استان خوزستان به‌طور شبانه‌روز کار ارزیابی را انجام می‌دادند و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در سفر خود به استان از واریز ۹۶ میلیارد تومان به‌ حساب بنیاد مسکن برای ساخت و نوسازی منازل آسیب‌دیده خبر داد.

او گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد و برای منازل آسیب‌دیده در روستا‌ها ۱۲ میلیون تومان و در بخش شهری ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌گردد.

حجتی‌نیا بیان داشت: احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال آینده برای شهرستان انجام می‌شود و روز گذشته کلنگ این پروژه به زمین زده شد و در فاز اول یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی جابجا می‌شوند.

فرماندار مسجد سلیمان تصریح کرد: تجهیزات سالن پرواز برای فرودگاه باید خریداری شود که نیاز به بودجه دارد، سازمان برنامه‌وبودجه موظف شد تا مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات موردنیاز در اختیار استانداری قرار دهد و تجهیزات بعد از خریداری نصب می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.