برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان ویژه زلزله مسجدسلیمان

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان ویژه زلزله مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان ویژه زلزله مسجدسلیمان برگزار و اعلام شد تاسیسات آب برقرار هستند و آب روستا‌ها مشکلی ندارند و همه نیرو‌ها در حال آماده باش هستند همچنین ایستگاه برق فعال است اما ۱۵۰ مشترک در گلگیر و مسجد سلیمان خاموش هستند و تا امشب بقرار است فعال شوند.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: راه مسجد سلیمان مشکلی ندارد فقط در راه روستایی مختصر خسارت دیده بود که نیرو‌های راه و مسکن آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: ۱۳ دستگاه ترانس فوق توزیع در مسجد سلیمان وجود دارد که ۲ تای آن ها از مدار خارج شدند و الان رفع شدند و چند نقطه محور روستایی از جمله عنبر ریزش‌ها محدود بود شش اکیپ بازرسی فنی توسط راهداری استان اعزام شدند.

حاجی زاده بیان داشت: خسارت راه‌ها جزئی بود و تا فردا پل‌ها ترمیم می شوند همچنین بازدید از پل سیمیلی انجام بگیرد و مشکلات ان حل شود و برای گروه‌های مستقر در محور‌های منتهی به شهرستان آماده اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: جایگاه سوخت شهرستان به جز یک مورد که دچار نشتی شدند همه سالم اند و مشکل سوخت در شهر نیست و چند نقطه محور روستایی از جمله عنبر ریزش‌ها محدود بود که ۶  اکیپ بازرسی فنی توسط راهداری استان اعزام شدند.

این مقام مسئول گفت: آب شرب شهرستان مشکلی ندارد و توزیع آب روال عادی خود را طی می‌کند اما ۵۰ هزار بطری آب هم برای شهرستان در نظر گرفته شده ۲۰ گروه نشت یاب گاز به شهرستان اعزام شده چرا که سی ان جی بخشی از شهر قطع شده و در حال رفع مشکل هستند و در حال حاضر گاز شهرستان وصل است.

وی افزود: آمادگی لازم وجود دارد تا اماکانات و خدمات رو در اختیار شهرستان قرار دهیم زیرسخت‌ها از جمله آب  و برق و ... فراهم شود و قطعی‌ها باید بطور کامل در شهرستان و گلگیر سریعا رفع شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: مراقب پس لرزه‌ها باشید و دستگاه‌ها باید هوشیار باشند و مردم را تشویق کنیم ور منازل خود نباشند هلال احمر با تمام توان کار خدمت رسانی را انجام دهدو تمام استان کمک حال شهرستان هستند و همه دستگاه‌ها را برای این کار بسیج می‌کنیم همچنین با بخشداران و دهیاران با هم در ارتباط باشند.

وزیر کشور پیگیر وضعیت زلزله مسجد سلیمان شد

وی اظهار داشت: در این حادثه هم همانند حادثه سیل استان در کنار مردم شهرستان هستیم چادر در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و در صورت کوتاهی عذری پذیرفته نیست و باید توجه به مسائل امنیتی در الویت باشد تلفن ثابت گلگیر نباید قطع باشد و اعضای شورای مدیریت بحران نیز فردا باید در شهرستان حاضر شوند تا مشکل حل شود.

شریعتی همچنین عنوان کرد: وزیر کشور با بنده تماس گرفتند همچنین رییس دفتر رییس جمهور و موضوع را پیگیری می‌کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر و علوم پزشکی در کنار مردم باشند و به وظیفه خود عمل کنند تا به شرایط مطلوب برسیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.