سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار ۳ هزار آمبولانس در میدان‌های اصلی به مناسبت عزاداری تاسوعا و عاشورا

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در تاسوعا و عاشورا ۳ هزار دستگاه آمبولانس در مساجد جامع و میدان‌های اصلی مستقر هستند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت سازمان اورژانس برای روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیر ویژه‌ای را اندیشیده است به طوری که آمبولانس‌های اورژانس در تکیه‌های بزرگ، میدان‌های اصلی و مساجد جامعه مستقر هستند به طوری که ۳ هزار دستگاه آمبولانس در این طرح شرکت دارند.
 
او ادامه داد: تمام اورژانس‌های پیش بیمارستانی در سراسر کشور در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به طور کامل فعال هستند و پرسنل فوریت‌های پزشکی با تجهیزات کامل در طرح تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت دارند.

مسمومیت ها و سوختگی عامل اصلی مراجعه کنندگان در ایام محرم به اورژانس

خالدی تاکید کرد: در ایام محرم اغلب مشکلاتی مانند سوختگی در آشپزخانه‌ها و گاهی مسمومیت‌های گوارشی دیده می‌شود البته اکثر افراد مراجعه کننده به اورژانس در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل سوختگی‌های سطحی است.
 
سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: در مناطقی از کشور به دلیل دمای بالای هوا  اورژانس آماده مقابله با پدیده گرما زدگی علاوه بر مسائل تروما و سوختگی‌های سطحی است و خدمات بهداشتی درمانی در سطح بسیار خوبی در صورت لزوم به مراجعه کنندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ارائه می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه ۲۰۰ دستگاه موتورلانس در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مستقر هستند، گفت: به مردم توصیه می‌کنم که در جا‌های امن اقدام به برپایی موکب کنند و بهتر است مدیران هیئت‌های مذهبی آموزش‌های لازم را زمینه بهداشت محیط ببینند.

بیشتر بخوانید: آماده باش کامل اورژانس برای مقابله با سیل

خالدی گفت: مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی راه را برای تردد آمبولانس‌های اورژانس باز کنند و با شنیدن صدای آژیر در سریع‌ترین زمان اجازه تردد بدهند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.