نصب بی‌خطر ساز زباله‌های بیمارستانی در کلینیک‌ها و مراکز جراحی اجباری است

رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز جراحی محدود باید زباله ها با دستگاه، بی خطر شوند.

محسن فرهادی رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه دفع پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: امروزه پسماند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت و بازرسان بهداشت محیط است، زیرا در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی در سطح شهر‌ها شود و در همه کشور‌های دنیا مقوله پسماند بیمارستانی یکی از موضوعات مهم و اولویت دار محسوب می‌شود.
 
او ادامه داد: پسماند کلان مربوط به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش‌های دولتی، خصوصی و حتی خیریه است و پسماند و زباله‌های عفونی خرد مربوط به کلینیک‌ها و مراکز جراحی محدود است که باید کار بی‌خطر سازی و عادی سازی این زباله‌های عفونی انجام شود.

استقرار دستگاه های بی خطر ساز زباله های بیمارستانی در مراکز درمانی

فرهادی تاکید کرد: امروزه در بیمارستان‌ها دستگاه‌های بی خطر ساز با ضریب کارایی و دقت ۹۵ درصد مستقر شده است تا کار عادی سازی زباله‌های بیمارستانی و عفونی در خود مراکز انجام شود و سپس زباله‌ها به مراکز مجاز شهرداری تحویل  داده شود.
 
رئیس اداره سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت با شهرداری در زمینه حمل و نقل زباله‌های بیمارستانی قراردادی امضا کرده است تا زباله‌های مراکز درمانی و حتی کلینیک‌های محدود جراحی پس از عادی سازی به عنوان زباله‌های عفونی حمل شود.

بیشتر بخوانید: ماجرای دفع زباله‌های بیمارستانی در سطل آشغال‌های خیابان+ توضیحات اورژانس
او گفت: تمام مطب پزشکان و مراکز محدود جراحی بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید زباله‌های عفونی خود را بی‌خطر کنند و دستگاه‌های مربوط به این کار در مراکز درمانی باید وجود داشته باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار