رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع مطرح کرد؛

۸۰ درصد نوزادان نارس گرفتار زردی در بدو تولد/حوادث، شایع ترین علت مرگ کودکان زیر ۴ سال است

سیاری گفت: ۶۰ درصد نوزادان متولد شده ترم و ۸۰ درصد نوزادان نارس مبتلا به زردی هستند.

۸۰ درصد نوزادان نارس گرفتار زردی در بدو تولد/حوادث، شایع ترین علت مرگ کودکان زیر ۴ سال استبه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت؛ پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان کنگره با همكارى اعضاى هيأت علمى گروه كودكان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکاری سایر گروه های کودکان دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان کودکان مفید برگزار می شود.

علی اکبر سیاری، رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع  اظهار کرد: در این کنگره جدیدترین مباحث و موضوعات علمی در حوزه بیماری‌های شایع و اورژانسهاى کودکان  مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان بیان کرد: حوادث، شایع ترین علت مرگ کودکان زیر ۴ سال است، بنابراین توجه به این مسئله در کنگره مد نظر قرار گرفته شده است. سایر موارد اورژانس در کودکان مانند شرایطی که کودک دچار مشکل نارسایی تنفسی ، شوک و از دست دادن آب بدن شده است، بررسی خواهد شد.

او افزود: موضوعات تنفسی، گوارش، قلب و عروق، اعصاب و روان، غدد ، خون، موضوع تشنج در نوزادان، تغذیه در سال اول و زردی در بدو تولد نیز از جمله مشکلاتی است که در کنگره امسال مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

سیاری در مورد موضوع زردی در نوزادان گفت: ۶۰ درصد نوزادان متولد شده ترم و ۸۰ درصد نوزادان نارس مبتلا به زردی هستند. اگر این مشکل پس از پایان یافتن هفته دوم و سوم تولد بهبود نیافت نیاز به بررسی ویژه دارد چرا که بر روی مغز نوزاد اثر می گذارد و سبب تشنج، عقب‌ماندگی و ناشنوایی آن خواهد شد.

او ادامه داد: در پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان موضوعاتی همچون آسم و خس خس سینه در حوزه مشکلات تنفسی و عفونت ادراری در حوزه مشکلات کلیه نیز ارائه و با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

میانگین سن مصرف مواد مخدر کاهش یافته است

رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان بیان کرد: در حال حاضر میانگین سن مصرف مواد مخدر روز به روز کاهش یافته و به گفته کارشناسان به سن نوجوانی رسیده است، بنابراین توجه به این موضوع حائز اهمیت است .

سیاری در پایان گفت: موضوع درد و تورم مفاصل در کودکان نیز در کنگره مطرح خواهد شد که این مشکل در کودکان می‌تواند به علت عفونت یا آرتریت روماتوئید باشد در بخش دیگری از کنگره نیز مسئله پرکاری و کم کاری تیروئید به بحث گذاشته می‌شود. البته در کشور ما اقدامات موثری جهت پیشگیری و درمان به موقع این بیماری ها انجام شده است به طوری که بر اساس برنامه کشوری سالانه یک میلیون و ۵۷۰ هزار نوزاد به لحاظ بیماری‌های تیروئید غربالگری می‌شوند.

لازم ذکر است؛ پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان ۱۶ تا ۱۹ مهر همزمان با سومین کنگره پرستاری اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در بیمارستان کودکان مفید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.