سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۲ سارق با ۵ فقره سرقت در ایلام/۵ هکتار از مراتع طبیعی ایلام طعمه حریق شد

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری ۲ سارق با ۵ فقره سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری ۲ سارق با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت:در راستای پیشگیری از سرقت و همچنین پاسخ به مطالبه به حق شهروندان شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار یگان‌های انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد:با بررسی محل انجام سرقت‌ها و همچنین تحقیقات میدانی و با اشرافیت کامل ۲ سارق شناسایی و تحت کنترل قرار گرفتند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه امنیت مطالبه به حق شهروندان است، اضافه کرد:در این راستا ۲ سارق با ۵ فقره سرقت دستگیر شدند.

او یادآورشد:متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از شهروندان خواست توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی و در صورت مشاهده مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

۵ هکتار از مراتع طبیعی ایلام طعمه حریق شد

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: روز گذشته ۵ هکتار از مراتع طبیعی منطقه  تنگ حمام  طعمه حریق شد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام  گفت: در پی تماس‌های مردمی با پلیس، مبنی بر آتش سوزی در منطقه تنگ حمام از توابع بخش چوار بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی به محل اعزام شدند.

او افزود: گزارش ماموران اعزامی حاکی از آن است که بر اثر این آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع طبیعی منطقه در آتش سوخته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه تحقیقات برای مشخص شدن علت و عامل آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان است، بیان کرد: حریق با حضور به موقع ماموران انتظامی، نیرو‌های امدادی و همچنین کمک‌های مردمی بدون خسارت جانی مهار شد.

 

رانندگان قربانیان جدید کلاهبرداری‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتا ایلام به کلیه رانندگان هشدار داد که مراقب باشند تا طعمه کلاهبرداران نشوند، اظهار داشت: شهروندان به هیچ وجه اطلاعات بانکی حساب خود از جمله شماره کارت بانکی و روز دوم عبور آن را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام گفت: افراد سودجو در فضای مجازی از شیوه‌های مختلفی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و با این روش‌ها، اعمال مجرمانه خود را انجام داده و به قربانیان خود زیان می‌رساند.

او افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان مشاهده می‌شود به تازگی کلاهبرداران فضای مجازی با فریب رانندگان وسایل نقلیه آن‌ها را به پرونده کلاهبرداری وارد می‌کنند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: در این روش افراد کلاهبردار به عنوان مسافر یا صاحب بار با راننده‌ها سوار شده و در پایان جهت پرداخت کرایه عنوان می‌کنند که پول نقد با خود همراه ندارد.

او اضافه کرد: در ادامه فرد کلاهبردار شماره کارت بانکی راننده را اخذ و مبلغی را بیش از مبلغ کرایه به حساب راننده واریز می‌کند و از وی می‌خواهد تا میزان کرایه را نزد خود نگه دارد و مابقی را به صورت نقد تحویل فرد کلاهبردار بدهد.

سرهنگ جمالی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد فرد کلاهبردار با سرقت از حساب بانکی سایرین به حساب شخص راننده پول واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا ایلام با بیا اینکه در این کلاهبرداری، شخص راننده خودرو به عنوان متهم بایستی پاسخگو باشد، توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه اطلاعات بانکی حساب خود از جمله شماره کارت بانکی و روز دوم عبور آن را به خصوص در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

 

حادثه رانندگی در چرداول سه کشته و زخمی بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:براثر تصادف۳نفر در شهرستان چرداول کشته ویا زخمی شده که عمل به توصیه‌های پلیس در این زمینه را می‌طلبد.

سرهنگ  رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در روستای کل کل از توابع آسمان آباد بر اثر واژگونی یک دستگاه تراکتور یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

او افزود: براثر حال بد فرد زخمی وی با بالگرد به مراکز درمانی انتقال یافت.

سرهنگ  همتی زاده ادامه داد:در روستای باغله یک عابر پیاده ۷۰ ساله چرداولی بدلیل برخورد با یک دستگاه ولوو چشم از جهان فرو بست.

او یادآورشد:علت تصادف توسط پلیس راه عدم توجه به جلو توسط ماشین سنگین ولوو بوده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد:طی روز‌های اخیر تصادف‌ها در شهرستان چرداول افزایش یافته که با عمل به توصیه‌های پلیس می‌توان از تصادف‌ها پیشگیری کرد.

 

دستگیری ۱۷ حفار آثار تاریخی در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۱۷ فرد متخلف به دلیل حفاری‌های غیرمجاز در ایلام طی سال جاری شناسایی و دستگیر شده‌اند.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بیشتر این متخلفان بومی استان ایلام هستند و تعدادی نیز از استان‌های دیگر نظیر تهران و اصفهان بوده‌اند.

او ادامه داد: هرچند دایره فعالیت این متخلفان در مناطق مختلف استان بوده، اما بیشترین تخلف‌های کشف‌شده در حوزه شهرستان‌های چرداول و ایلام ثبت شده است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: برخی از این افراد در حین تخریب و چاله‌کنی و تعدادی نیز هنگام حمل اشیا در مبادی‌های استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

شنبه‌زاده بیان کرد: برخی از این متخلفان با تشکیل باند‌هایی متشکل از افراد بومی و غیربومی اشیای تاریخی استان ایلام را تخریب و سرقت کردند. وی خاطرنشان کرد: این تعداد متخلف با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، نیرو‌های انتظامی و... دستگیر شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام یادآورشد: از این حفاران غیرمجاز ۷ دستگاه فلزیاب و ۵ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی کشف و ضبط شده است.

شنبه‌زاده اضافه کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیای تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و افراد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهند شد. وی حراست از میراث فرهنگی استان را وظیفه‌ای همگانی خواند و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی با سامانه ۰۹۶۲۲ و در حوزه گردشگری با سامانه ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/ د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.