سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت ملی از خرس سیاه بلوچی و دانش بومی برای اولین بار در بخش مرکزی نیک شهر

به منظور حمایت از جوامع محلی، محیط زیست و اشتغال پایدار روستایی برای اولین بار در سیستان وبلوچستان چند روستای بخش مرکزی نیکشهر به همت صاحب نظران محیط زیستی کشوری مورد مطالعه میدانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیک شهر به همراه جمعی از مسئولین مربوطه از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محیط زیستی، گردشگری و فرهنگی چند روستای بخش مرکزی نیکشهر با حضور صاحب نظران محیط زیستی کشوری بازدید بعمل آوردند.

بخشدار مرکزی نیکشهر پیرامون طرح‌های مورد حمایت قرار گرفته شده این بخش اظهار کرد: به منظور صیانت از منابع طبیعی و گونه‌های جانوری در بخش مرکزی چند روستا هدف به صورت پایلوت برای اولین بار توسط صاحب نظران محیط زیستی مورد مطالعه و توافق جهت حمایت قرار گرفته است که عواید آن به نفع جوامع محلی خواهد بود.

بلوچ زهی در پایان نیز از مورد حمایت قرار گرفتن طرح بوم گردی روستای بلپیر و خرس سیاه یا مم بلوچی در داروکان بخش مرکزی خبر داد و افزود: مقرر شده است که اعتبارات لازم مالی جهت تقویت فرهنگ سنتی، تولیدات محلی و محیط زیست منطقه در طرح بوم گردی روستای بلپیر و صیانت از خرس سیاه آسیایی یا مم بلوچی در چند مرحله تخصیص یابد.

 گروهی از کارشناسان و صاحب نظران محیط زیستی کشور به منظور حمایت از طرح‌های اشتغال زای محیط زیست محور و حمایت از جوامع محلی وارد بخش مرکزی شهرستان نیکشهر شدند.

انتهای پیام/ع

خرس سیاه بلوچی در نیکشهر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.