سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۵۰ هزار تن ماده خام محصولات کشاورزی در اردبیل

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با فعال سازی ۸ واحد صنایع راکد ۵۰ هزار تن ماده خام محصولات کشاورزی در استان اردبیل جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نعمتی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با فعال سازی، بازسازی و نوسازی تعداد ۸ واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۹۷ و ۹۸ علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی و خواب سرمایه ملی با جذب ماده خام محصولات کشاورزی به میزان حدود ۵۰ هزار تن در سال باعث اشتغال زایی و رونق بخشی به تولید در منطقه گردیده است.

او افزود: از آنجایی که کشت و توسعه دانه‌های روغنی (کلزا و سویا) در استان از اولویت‌های برنامه‌های اصلاح الگوی کشت این سازمان بوده و با جدیت دنبال می‌شود و با احداث اولین کارخانه طرح روغن کشی به ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر که با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا می‌باشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به تولید حدود ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل، در راستای ایجاد ارزش افزوده تعداد ۴ طرح تولیدی برای فرآوری سیب زمینی به ظرفیت تولید حدود ۲۶۵ هزار تن در سال با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۸۰ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است.

نعمتی افزود: جهت جلوگیری از فاسد شدن محصولات باغی و صیفی جات در راستای کاهش ضایعات تعداد ۴۲ طرح برای انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی میوه و صیفی جات به ظرفیت اسمی حدود ۱۶۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۸۰ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است که با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی از ۹۰ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: با توجه به تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم و بهره برداری از اراضی پایاب سد خدا آفرین در استان، در راستای نگهداری و ذخیره سازی غلات توسط سیلوی غلات تعداد ۷ طرح به ظرفیت اسمی حدود ۳۴۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغال ۸۴ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در راستای بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی تعداد ۷ طرح به ظرفیت تولید حدود ۵ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۶ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است که این اقدامات در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و در این حوزه‌ها ظرفیت‌های بیشتری برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که امیدوارم در توسعه این بخش سرمایه داران سرمایه‌های خود را در حوزه صنایع تبدیلی که از ضروریات کشاورزی اقتصادی می‌باشد هزینه نمایند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.