سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع برآورد خسارت‌های مربوط به آبگرفتگی در خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: کار برآورد خسارت‌های مربوط به آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر در شهر‌های این استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: کار برآورد خسارت‌های مربوط به آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر در شهر‌های این استان که دچار بحران بودند آغاز گردید.

او افزود: در این رابطه اقدامات لازم به ویژه در اهواز و دیگر مناطقی که دچار بحران بودند، در حال انجام است و دولت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند، روند توزیع منابع درنظر گرفته شده به استان بعد از ابلاغ این مصوبه و تعیین بانک‌های عامل از سوی بانک مرکزی انجام می‌گردد.

انصاریان تصریح کرد: نیرو‌های متخصص مهندسی ساختمان در کار ارزیابی خسارت‌ها حضور دارند و بعد از ارزیابی‌میزان خسارت هر واحد در سامانه‌ای که تعریف شده ثبت خواهد شد، به منظور رفاه مردم با دفاتر پیشخوان دولت در مناطق مذکور قرارداد بسته شده که بعد از انجام فرآیند‌های لازم، طی پیامکی از افراد خسارت دیده خواسته می‌شود تا جهت تشکیل پرونده به دفاتر درنظر گرفته شده مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اظهار داشت: بنیاد مسکن اقدام به پرداخت کمک‌های بلاعوض تعیین شده می‌کند و علاوه بر این متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به سیستم بانکی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد واحد‌هایی که در این مصوبه تحت عنوان ۲هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و یک هزار واحد احداثی اعلام شده، عدد تقریبی است و قطعا خسارت‌های وارده بیش از این میزان است.

او گفت: ممکن است بر اثر آبگرفتگی به بخشی از مشاعات از جمله پارکینگ، پمپ‌ها و همچنین خودرو‌ها خسارت وارد شده باشد که در این رابطه دستورالعملی برای پرداخت خسارت موجود نیست و خسارت تعمیر واحد‌های مسکونی به مالکین و پرداخت‌های مربوط به لوازم خانگی واحد‌ها به مستاجران یا همان ساکنین انجام می‌شود. تسهیلات تعمیری واحد‌ها نیز به مالکین و تسهیلات قرض‌الحسنه لوازم خانگی به مستاجران یا همان ساکنان پرداخت خواهد شد.

انصاریان ادامه داد: پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیری و ساخت واحد‌های خسارت دیده منوط به داشتن پروانه ساختمانی است که از سوی شهرداری صادر شده است.


بیشتر بخوانید:اعطای تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان آبگرفتگی خوزستان


 انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.