سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه مسابقات قرآنی کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور

مسابقات قرآنی مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور به میزبانی اداره کل زندان‌های استان کرمان امروزبه کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نیک نام رییس اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: در راستای انجام مفاد تقویم اجرایی فرهنگی و تربیتی منطقه‌ی ۸ کشور، مسابقات قرآن مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور (استان‌های، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد) به میزبانی اداره کل زندان‌های استان کرمان با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.

اوافزود: این مسابقات با شرکت ۵۰ نفر از مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت در رشته‌های دعاخوانی، اذان، مفاهیم نماز، قرائت، درک مفاهیم قرآن، حفظ (سور منتخب، ۳ جزء-۵ جزء-۱۰جزء-۱۵جزء-۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم) در زندان مرکزی کرمان برگزارشد.

اوتصریح کرد: زندگی بدون قرآن و معنویت، زندگی بدون آرامش است و همانگونه که جاذبه زمین را نمی‌توان منکر شد نقش قرآن و معنویت را در زندگی نمی‌توان انکار کرد و هر چقدر افراد از لحاظ بعد معنوی قوی و ارتباط آنان با خدا و قرآن و اهل بیت (ع) مستحکم‌تر باشد از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌مانند.

او ضمن تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: وی اسطوره‌ی جهاد و فرمانده صادق الهی بود شهادت ایشان فاجعه‌ی بزرگی است برای امت اسلام که قلب پاک و مطهر رهبر عزیزمان را به درد آورد، اما دشمن کوردل و خونخوار بداند این ملت صد‌ها قاسم سلیمانی دارد که راهش را ادامه و فرصت خواب خوش را از چشمان دشمنان کوردل خواهند ربود.

در ادامه حجت الاسلام گرجی، مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مواردی را در خصوص اهمیت قرآن مطرح کرد و بیان داشت: انسان باید بر اساس دستورالعمل‌های قرآنی، زندگی خود را برنامه ریزی کرده و ضمن تمرین مبارزه با نفس، به سمت و سوی خوب زندگی کردن سوق داده و افراد موفق را الگوی خود قرار دهند.

در پایان با حضور مسئولین، ضمن اعلام نفرات برتر بر اساس رأی هیئت داوران به برگزیدگان این مرحله از مسابقات، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.