سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید دوست خواهر در فضای اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان کرمان از کشف یک پرونده انتشار تصاویر شخصی در نتیجه اعتماد بی‌جا خبر داد و گفت: به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی در اختیار افراد غیر و حتی دوستان و آشنایان خود قرار ندهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن ارسال چند تصویر شخصی و خصوصی درخواست‌های نامتعارف از بنده دارد و در همین خصوص من را تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌ام کرده است، با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن آبروی وی پرونده بطور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند، ادامه داد: متهم در بازجویی‌های فنی انجام شده پس از مواجه با ادله و مدارک موجود اعتراف کرد که تصاویر شخص شاکی را از گوشی خواهرش که از دوستان و همکلاس‌های وی بوده برداشته و در پی آن اقدام به سواستفاده از تصاویر و تهدید شاکی کرده است.

یادگارنژادافزود: انتشار و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتار‌های مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: از ذخیره و نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی بر روی گوشی تلفن همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غیر و حتی دوستان و آشنایان خود قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از عموم مردم خواست:در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.