سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

امنیت استان مرزی اردبیل از دلایل سفر گردشگران خارجی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امنیت استان مرزی اردبیل موجب شده سالانه میزبان هزاران گردشگر خارجی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد و به دلیل اشتراکات فرهنگی مقصد سفر آذری‌ها، ترک‌ها و عراقی‌ها است.

او افزود: با وجود تحریم٬‌های ظالمانه گردشگری ایران و به تبع استان‌های مرزی همچون اردبیل پررونق بوده و بسیاری از گردشگران خارجی امنیت و آرامش اقامت در این استان را قابل توجه دانسته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل متذکر شد: سالانه بیش از یک میلیون تبعه آذری از مرز بیله سوار وارد خاک کشور می‌شوند که درصد قابل توجهی از گردشگران خارجی را شامل می‌شود.

فلاحی تاکید کرد: اشتراکات زبانی و فرهنگی می‌تواند اردبیل را مقصدی برای گردشگران ترک سازد و این استان آماده میزبانی از گردشگران ترکیه در عید نوروز است.

او با تاکید به اینکه بیش از ۲۰۰ مرکز اقامتی و بیش از ۲۰ مجتمع آبدرمانی در این استان دایر است، افزود: تعدد جاذبه‌ها پاسخگوی تمامی سلایق است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.