سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی انتقال گاز آذربایجان به اروپا در اجلاس باکو

انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا در ششمین اجلاس شورای مشورتی اجرای طرح دالان گازی جنوب، بررسی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا در ششمین اجلاس شورای مشورتی اجرای طرح دالان گازی جنوب در باکو بررسی شد.

بر این اساس، در این اجلاس که با حضور "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان، مسئولان انرژی اتحادیه اروپا، ترکیه، گرجستان، یونان، ایتالیا، بلغارستان، انگلیس، صربستان، مجارستان، کرواسی، مونته نگرو، رومانی، انگلیس و مشاور وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شد؛ روند اجرای طرح دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی میدان "شاه دنیز" جمهوری آذربایجان در دریای خزر از طریق خاک گرجستان، ترکیه و یونان، آلبانی و ایتالیا به اروپا بررسی شد.

"کلائوس دیئتر بورخاردت" معاون مدیر کل دفتر انرژی کمیسیون اروپا در نشست خبری پایان این اجلاس، با ثمربخش خواندن مذاکرات انجام گرفته در این اجلاس، حمایت اتحادیه اروپا از این طرح زیرساختی را برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا یادآور شد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد کار‌ها در قالب این طرح اجرا شده است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت خط لوله ترانس آدریاتیک (تاپ) در خاک ایتالیا ادامه دارد و اطمینان داریم، ساخت این خط لوله در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان می‌رسد و انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا آغاز می‌شود.

دالان گازی جنوب شامل خط لوله گازی قفقاز جنوبی (۴۸۷ کیلومتر) در خاک جمهوری آذربایجان و گرجستان، خط لوله ترانس آنادولی (۱۸۱۶ کیلومتر) در خاک ترکیه و نیز خط لوله در دست ساخت ترانس آدریاتیک (۸۷۸ کیلومتر) در خاک یونان، آلبانی و ایتالیا می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.