سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹ درصدی فروش بازی‌های رایانه‌ای در دوران شیوع کرونا

یکی از سایت‌های تحلیل بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که میزان فروش بازی‌های رایانه‌ای در آمریکا ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام یکی از سایت‌های تحلیل بازی‌های رایانه‌ای، گیمر‌های آمریکایی در سه ماه گذشته ۱۰.۹ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که رقمی ۹ درصد بالاتر از میزان فروش بازی در همین بازه زمانی در سال گذشته است. مبلغ اعلام شده صرفا به بازه زمانی ژانویه تا مارس مربوط می‌شود و ممکن است میزان خرید بازی در بازه زمانی فعلی که در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد بسیار بیشتر از سه ماه گذشته باشد.

بدیهی است که بالا رفتن میزان فروش بازی‌های رایانه‌ای در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان است و قرنطینه شدن افراد در خانه باعث رو آوردن آن‌ها به بازی‌های رایانه‌ای شده است. بر اساس گزارش منتشر شده، ۹.۶ میلیارد دلار از ۱۰.۹ میلیارد دلار به فروش بازی و مابقی به خرید‌های گیمران در بازی‌ها مربوط می‌شود. همچنین پرفروش‌ترین عناوین سه ماهه گذشته به ترتیب بازی‌های Animal Crossing: New Horizons، Call of Duty: Modern Warfare، Doom Eternal، Dragon Ball Z: Kakarot، Fortnite، Grand Theft Auto V، Minecraft، MLB The Show 20 و NBA 2K20 بوده‌اند.

بالاترین میزان فروش کنسول‌های نینتندو

علاوه بر این، در بازار کنسول‌ها شرکت نینتندو توانسته است بالاترین میزان فروش را داشته باشد و با فروش ۷۷۰ میلیون دلاری، در جایگاه نخست بنشیند. هر چند خرید این کنسول از خرید سایر کنسول‌های موجود در بازار به صرفه‌تر است چرا که جانشین‌های دو کنسول PS4 و Xbox One معرفی شده‌اند و شرکت‌های سازنده کنسول قصد دارند کنسول‌های نسل بعدی را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ وارد بازار کنند.


بیشتر بخوانید


با این حال باید منتظر بود و دید که با شیوع بیشتر ویروس کرونا و افزایش روزانه تعداد بیماران، آمار‌های فروش بازی افزایش خواهند داشت یا کاربران سرگرمی جایگزینی برای خود پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.