سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رسیدگی رایگان به پرونده‌های ارجاعی در شعبات صلح و سازش

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: پرونده‌های ارجاعی به شعبات صلح و سازش به صورت رایگان رسیدگی می‌شوند.

غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و معاون قضایی دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  فسلفه اصلی شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش است، اظهار کرد: در اجرای ماده ۸ قانون شورا‌های حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش کاملا رایگان است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ادامه داد: مردم جهت مطرح کردن پرونده خود در شورای حل اختلاف کوچکترین هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و با توجه به دستور رئیس  قوه قضاییه برای سوق دادن پرونده‌ها به سمت صلح و سازش این  رسیدگی به صورت کاملا رایگان  انجام می‌شود و عقیده ما این است که صلح و سازش بیشتر شود.

وی درباره چگونگی رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش به قاضی احتیاجی نداریم و این پرونده‌ها به صورت ریش سفیدی و توسط معتمدین محلی بررسی می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش محدودیتی نداریم، تصریح کرد: در قانون شورای حل اختلاف محدودیت رسیدگی تا ۲۰ میلیون تومان برای اموال منقول وجود دارد، اما در صلح و سازش هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران درباره موضوع پرونده‌هایی که در شعب صلح و سازش رسیدگی می‌شوند، گفت: سه بند در ماده ۸ آورده  شده و بخشنامه رئیس دستگاه قضا هم به آن تأکید دارد و بر اساس آن‌ها تمام امور مدنی و حقوقی، جنبه خصوصی جرایم غیر قابل گذشت و تمام جرایم قابل گذشت می‌توانند به شورای حل اختلاف ارجاع شوند و رسیدگی به تمام این پرونده‌ها در شورای حل اختلاف انجام می‌شود، البته شعب ویژه رسیدگی هم برای برخی از اقلیت‌های دینی تأسیس شده است و این شعبات هم کاملا در راستای قانون هستند.


بیشتر بخوانید:

٣۵ درصد از پرونده‌های کیفری در شعب صلح و سازش تهران مختومه شدند

۳۷۰ پرونده قتل در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد

افتتاح شعبه صلحی ویژه شورای حل اختلاف تهران در حرم امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع)

پرونده یک میلیاردی با سازش و گذشت شاکی مختومه شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.