سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقابیگ: نبود فدراسیون مستقل دلیل ضعف راگبی است

رئیس انجمن راگبی گفت: با توجه نبود فدراسیون مستقل نمی‌توان نتایج درخشانی در این رشته ورزشی کسب کرد.

حسن میرزا آقابیگ رئیس انجمن راگبی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انجمن راگبی زمانی برای خود فدارسیون مستقل داشته است و درحال حاضر به دلیل اختلافات گذشته به شکل انجمن درآمده است و زیرنظر انجمن‌های ورزشی قرار گرفته است وبه شکل انجمن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و یکی از عمده‌ترین دلایل ضعف عملکرد راگبی نبود فدراسیون مستقل با بودجه و امکانات مخصوص به خودش است.

رئیس انجمن راگبی ادامه داد: بزرگترین دلیل افت راگبی در چند سال اخیر این است که این انجمن، فدراسیون مستقل ندارد. از لحاظ بودجه همیشه در مضیقه هستیم و به سختی توانسته ایم فدراسیون را روی پا نگه داریم.

او افزود: ما در آسیا سه بانوی فعال و عضو در مقام‌های بسیار بالای آسیایی داریم. با توجه به این عنوان‌ها و عضویت‌ بانوان ایرانی در کمیته‌های مختلف نباید راگبی به صورت انجمن اداره شود، برای مثال خانم ناهید بیار، نایب رئیس کمیته بانوان در آسیا است و یا حتی خانم نازنین حسینی عضو کمیته قوانین و مقرارت و خانم سمیع نیا عضو کمیته توسعه آسیا هستند. این‌ها مقام‌های کمی در آسیا به حساب نمی‌آید. با وجود این آمار و ارقام باز هم در حق ورزش راگبی اجحاف شده است.

آقا بیگ در خصوص اعزام تیم‌های ملی دختران گفت: تیم ملی بانوان زیر ۲۰ سال در شهریور به اندونزی اعزام می‌شود که اگر شرایط بحران کرونا تغییر نکند امکان به تعویق افتادن اعزام‌ها وجود دارد. ۲ تیم هفت نفره پسران مهر امسال به اندونزی اعزام خواهند شد که با توجه به شرایط حاکم برجامعه امکان لغو و به تعویق افتادن این اعزام‌ها در بخش پسران هم وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کورنا مسابقات تیم ملی ۱۵ نفره ما لغو شد و زمان برگزاری آن هنوز به ما اعلام نشده است.

او در خصوص تیم پسران و دختران گفت: اسامی شرکت کنندگان هرچه زودتر به مربیان اعلام خواهد شد تا به صورت انفرادی زیرنظر مربی خود تمرین کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.