سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه هشت میلیون نخ سیگار در خراسان رضوی دود می شود

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هشت میلیون نخ سیگار در خراسان رضوی دود می‌شود که هزینه آن معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هشت میلیون و سالانه حدود سه میلیارد نخ سیگار در خراسان رضوی دود می‌شود که هزینه آن روزانه معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سالانه حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است. 
 
او افزود: نرخ شیوع اعتیاد به سیگار در جمعیت زیر ۱۵ سال استان ۲۰ درصد، معادل ۹۶۰ هزار نفر است.
 
 
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی  ادامه داد: سالانه ۳ میلیارد نخ سیگار به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان مصرف می‌شود.
 
صالحی بیان کرد: به‌طورمعمول ۲.۵ برابر هزینه استعمال دخانیات صرف درمان بیماری افراد سیگاری از بیماری‌های مرتبط با مصرف این بلای خانمان‌سوز می‌شود؛ بنابراین درمجموع می‌توان گفت سالانه مصرف سیگار و درمان بیماری‌های ناشی از آن در خراسان رضوی حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
 
او تصریح کرد: متأسفانه سن شروع استعمال سیگار در خراسان رضوی به کمتر از ۱۵ سال رسیده است و میزان مصرف سیگار میان زنان با توجه به جایگاه ویژه تربیتی و فرهنگی مادران در خانواده حدود ۴.۵ درصد است که البته بر اساس بررسی‌های میدانی همین نرخ نیز متأسفانه در حال افزایش است.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.